/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Naboens træer
Fra : Thomas_Mygind
Vist : 720 gange
100 point
Dato : 08-09-13 09:12

Vores nabo har nogle store træer på ca. 20 meters højde - som hænger ind over vores grund og hus. De tykke grene på ca. 30-40 cm er helt oppe i ca. 10 meters højde og der er efterhånden stor risiko for at de blæser ned / ødelægger vores hus.

Hvis vi vil have grenene væk er det ikke noget vi selv kan gøre - uden af få professionelle folk til at gøre det - men bør/skal vores nabo betale for at fjerne grenene - eller er det noget som vi selv skal betale for - selvom det er naboens træ ?

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 08-09-13 09:47

Du kan jo søge forskellige sider på netet...

http://www.hegnsyn.dk/pdf/naboskab.pdf

http://www.statsforvaltningen.dk/site.aspx?p=6258

hvis du vil være på den helt rette side af lo9ven

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 08-09-13 10:22

Hvad siger naboen selv ?
Man tøver altid med at beskære et stort flot træ, men i sidste ende kan et beskåret også blive flot.

Oppe i de dimensioner skal der bruges en proff, og hvad der er meget væsentligt.........han forsikrer sig selv eller er dækket af sin chef hvis der sker noget.

Accepteret svar
Fra : vagnr

Modtaget 100 point
Dato : 08-09-13 11:01
Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 08-09-13 12:30

Første skridt er at tale med naboen om problemet. Hvis det ikke løser det, kan du selv iværksætte beskæring på din side.

Hegnssyn kan du ikke bruge og det hjælper ikke at kontakte kommunen. sidste mulighed er privat søgsmål.

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 09-09-13 19:36

Endelig er der også muligneden, lad falde hvad ikke kan stå.
Så klare forsikringen resten.
Men hvis du føler at der er fare for liv og helbred, så måske det er Politiet du skal frekventere.

Højris

Godkendelse af svar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 09-09-13 20:27

Tak for svaret vagnr.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 09-09-13 20:48

Selv tak, Thomas_Mygind, håber du finder en fornuftig aftale med naboen!