/ Forside/ Karriere / Erhverv / Udlejning / Spørgsmål
10  katekismus 460
Vedligehold og håndværkerfradrag ?
Fra : jarl246
Vist : 718 gange
100 point
Dato : 07-09-13 11:47

Jeg ejer et hus som jeg tidligere har boet i og nu lejer ud. Jeg har fået repareret trappen her i sommer, hvilket jeg selvfølgelig kan trække fra i mit lille udlejningsregnskab (anvender kapitalafkastordningen).
Men kan jeg også trække arbejdslønnen (som håndværkerfradrag) på min selvangivelse ?

Accepteret svar
Fra : myg

Modtaget 100 point
Dato : 07-09-13 15:01

NEJ!
Udlejer må ikke trække fra, men har du en (skriftlig) aftale med lejer om, at lejer er helt eller delvist forpligtet til at vedligeholde, må LEJER trække det fra (selvfølgelig forudsat, at lejer betaler arbejdslønnen)!

Godkendelse af svar
Fra : jarl246

Dato : 07-09-13 15:06

Tak for et klart svar. Jeg synes også selv det lød lidt for godt Og det er der jo ikke mange ordninger i Danmark som er.

Kommentar
Fra : myg

Dato : 07-09-13 17:57

Er selv i situationen, og derfor har jeg været nødt til at sætte mig ind i reglerne