/ Forside/ Interesser / Helbred / Allergi / Spørgsmål
10  metteto 200
Svinekød
Fra : smelander
Vist : 266 gange
20 point
Dato : 06-09-13 14:12

Jeg har som barn fået svinekød ofte, men som voksen er jeg blevet overfølsom for det. Uanset mængden, reagere jeg med voldsomme mavekramper, feberture med svedture og slem diare. Bestemt ikke rart. Det tager ca. 1-2 dage at komme over.. Så rør det ikke længere.
Er der andre som ikke tåler svinekød? Venner og familie synes at jeg bare er en særling, da jeg som den eneste de kender ikke kan tåle det.

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 06-09-13 14:23
Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 06-09-13 15:20

Citat
Venner og familie synes at jeg bare er en særling, da jeg som den eneste de kender ikke kan tåle det.

Så er det jo dem,der er lidt for mærkelige. Selv elsker jeg svinekød,i modsætning til oksekød. Som jeg tit synes er for tørt.
Men man kan blive allergisk,over for næsten alt. Min far var mejerist. Blev allergisk over for mælk. Måtte opgi`jobbet. Og jeg har kendt murere,der også måtte opgi`jobbet på grund af cement eksem.
Har en søster,der er døden nær,hvis hun spiser chokolade. (Migræne).

Så du er ikke mere særling,end os andre. Måske tværtom.

M.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 06-09-13 16:28

Har du fået testet det hos din læge?

Kommentar
Fra : Klatterup

Dato : 06-09-13 18:18

Min veninde er overfølsom for Oksekød, og får det som du beskriver.

Så nej du er ikke sær - blot har du allergi for en fødevare.

Og det er der så mange der har.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 06-09-13 22:26

Min mor har en veninde, som ikke kan tåle svinekød, så vidt jeg husker er det noget med, at hendes blodtryk falder og hun er ved, at besvime.

På et tidspunkt begyndte både min mor og veninden, at interessere sig for det der med, at spise efter sin blodtype, og pudsigt nok fremgår det af bogen, at min mors veninde bør holde sig fra svinekød.

Kommentar
Fra : kenwood

Dato : 07-09-13 08:00

det kan være at der er lidt muslim i dig,måske langt ude i din fammilie