/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Ku godt bruge en manual til ovn...
Fra : AnneKan
Vist : 1034 gange
50 point
Dato : 02-09-13 13:43

Jeg har købt en bordovn på loppemarked, her i weekenden. Troede, at den ku jeg sagtens betjene, men det er ikke så let endda. Da, der står tal på temperaturværlgeren fra 1- 10 + der er en løs metalplade med, som jeg ikke lige ved hvad jeg skal bruge til. I min gamle ovn lå der også sådan en i bunden til at opsamle krummer og andet der blev spildt. Her kan den altså ikke ligge, pga varmeelementet som sidder i vejen. Det er en ovn fra TEFAL, jeg har været på deres hjemmeside,www.Tefal.dk og skrevet om hjælp til en manual, såden en havde de ikke var svaret. Ovnen hedder TEFAL MAXI OVN GRILL, står der på forsiden. På bagsiden af ovnen står der TEFAL SEB Vosges, Type 8476,35. Hvor kan jeg få en manual, eller kan nogen forklare mig, 1. hvordan jeg bruger den temperaturvælger og 2. hvad den metalplade kan være til?. Mvh AnnaKan.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-09-13 14:02
Kommentar
Fra : AnneKan

Dato : 02-09-13 15:58

Nej ikke helt. Det er den samme producent kan jeg se på navnet TEFAL og den ligner min ovn. Min har kun en knap, at dreje på. Til gengæld har min 2 vippekapper foran. En til tænd og sluk, og en til grill og ovn. Kan jeg lægge fotos herinde. For så ku jeg tage evt. et billede af ovnen?.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-09-13 21:45

Ja - tag et foto og læg det evt ind på skrivebordet.
klik ind på www.peecee.dk >
klik på "vælg fil" >
skriv en E-mail adresse (hvis du vil kunne tage et billede ud igen) >
Klik på opload >
Kopier adressen ind i kandus skrivefelt

Hvis billedet er med høj opløsning (pixel) - kan du reducerer hvor meger det skal fylde.
http://www.majorgeeks.com/files/details/pixresizer.html
klik lige under download locations og gem den på skrive bordet, og så installere den.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-09-13 21:46

På bagsiden af din ovn står der måske også et produktions nummer

Kommentar
Fra : AnneKan

Dato : 03-09-13 14:04

Jeg har ikke lige tid til det, med billedet nu, men jeg har noteret alt ned, der står på klistermærket bag på ovnen:
"TEFAL SEB Vosges
Made in France
Type:8476.35
Serie No:03.5
230v-1100v.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-09-13 12:11

OK - men jeg kan ikke finde den.

Kommentar
Fra : AnneKan

Dato : 06-09-13 13:46

Jeg havde en bekendt på besøg igår, som viste mig, hvad den løse plade ku bruges til, nemlig at lægge i bunden af ovnen, oven på varmelegemet, for at beskytte mod krummer og andet der kan spildes.. Så, hvis du kan fortælle mig, hvordan, den der drejeknap virker. Den er også på det billede, du har lagt link til.På dit billede er der to drejeknapper, den ene er til, at indstille tid på og den anden til temperatur. Så måske ved du, hvordan termperaturen er inddelt på den nr.2 drejeknap, hvor der er en skala fra 1-10. For det er nemlig sådan en knap, jeg også har på min ovn.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-09-13 17:27

Jeg kan finde ud af at skille og samle sådan en ovn.................men hvordan den bruges ved jeg ikke.