/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
svamp i hækken ??
Fra : kissanO1
Vist : 431 gange
100 point
Dato : 26-08-13 21:18

Vores udlejer fik plantet nogen små hækplanter sidste år ind imellem naboerne..
Det viser sig nu at de enten ligner julepynt (brune blade) !! Og nogen ligner svamp (hvide pletter på bladene Kan vi gøre noget eller skal vi bare rykke "lortet" op....Det er det jeg har mest lyst til :-/

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 26-08-13 21:27

Ved du hvilken type hæk, det er? Liguster, bøg eller?

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 26-08-13 22:45

En mulighed kunne være lige at tale med udlejer, og spørge om planterne skal se sådan ud, eller om det er ok at fjerne dem?
Ellers synes han måske i er frække og utaknemmelige, og har fjernet hans planter.

Kommentar
Fra : kissanO1

Dato : 26-08-13 22:53

Vi har ikke fjernet noget endnu... Det ligner noget bøg ??

Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 100 point
Dato : 27-08-13 03:21

Citat
Vi har ikke fjernet noget endnu... Det ligner noget bøg ??

Jeg hørte for et par år siden i en planteskole gartneren fortælle til en kunde der var i gang med at købe planter til en bøgehæk at han skulle regne med at op til 1/3 kunne gå til det første år selv om de fik optimale forhold.
Gør ikke noget før udlejer har set det.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 27-08-13 07:22

Jeg vil sige som flere andre, lad være med at gøre noget som helst, medmindre i får tilladelse af udlejer, på skrift.

Kommentar
Fra : kissanO1

Dato : 27-08-13 14:40

Tak for jeres svar Jeg sender billeder til udlejeren og så må vi se !! Det ser godt nok øv ud :-/

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 27-08-13 15:17

Åååh undskyld, jeg læste forkert. Der står jo "svamp i hækken"
Ingen kommentarer, jeg smutter igen.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 27-08-13 20:36

Citat
Åååh undskyld, jeg læste forkert. Der står jo "svamp i hækken"
Ingen kommentarer, jeg smutter igen.

Troede du, at der stod "Hamp i hækken"?

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 29-08-13 10:09

Det er normal ved bøg og ikke ens betydning med at den næste år ikke kommer igen som en grøn hæk

Godkendelse af svar
Fra : kissanO1

Dato : 09-09-13 19:49

Tak for svaret LuffeA.