/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Billig tale og sms fra DK til Norge?
Fra : BrianP02
Vist : 630 gange
200 point
Dato : 26-08-13 11:37

Hej, er der nogen, der kender til et alm. mobilabonnement, hvor man kan tale og sms frit/billigt fra Danmark til Norge - forstået sådan at det er inkluderet i abonnementsprisen.

(Jeg kender godt til Lebara, Lyca, Skype osv, men søger en alm. dansk mobil-abonnementsløsning og uden om smartphone internet mv.)

Kan det virkelig passe at ingen udbydere i DK tilbyder billig "crossborder" mobiltelefoni?

- Synes dem jeg har kigget på indtil videre af danske udbydere, er ret dyre på enten opkaldsafgift eller minuttakst og sms, hvis man skal kunne tale og sende sms'er flere gange hver dag.

Kommentar
Fra : poten

Dato : 26-08-13 13:55

Citat
Kan det virkelig passe at ingen udbydere i DK tilbyder billig "crossborder" mobiltelefoni?

Tjae - hvorfor forære noget væk når man kan sælge det dyrt?

Accepteret svar
Fra : alimak

Modtaget 200 point
Dato : 26-08-13 21:47

Jeg har onfone abonnement og jeg betaler 199kr pr mnd.kan ringe 20 timer pr mnd.og jeg betaler 30 kr pr mnd. i tilæg så kan jeg tale med Norge i 20 timer pr mnd.Jeg betaler kun ca.60 øre pr sms.
Er glad for det abonnement.
alimak

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 26-08-13 21:54

Snakker du så 30+20 timer om måneden?

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 26-08-13 22:03

Nej kan kun tale 20 timer.Det er egentlig 11 timer men de har forhøjet til 20 timer og de siger de vil forhøje til ubegrænset tale.
alimak

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 26-08-13 22:45

Hvad vil du bruge det til?

Kommentar
Fra : BrianP02

Dato : 26-08-13 22:52

Bille; min kæreste skal bo og arbejde i Norge det næste års tid, og vi er ikke til smartphones mv.

Alimak; tak - jeg undersøger Onfone i morgen.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 27-08-13 06:54

Se også Cbb de er billigere.!59 for fri tale + udland.Se her.https://www.cbb.dk/mobil/produkter-tjenester/fri-talepakke/
alimak

Kommentar
Fra : chaufrat

Dato : 27-08-13 07:41

Har en ven der har abonnement hos telia med fri tale mms og sms +fri telefoni til Sverige og Norge. Ligeledes når hun er på besøg i de to lande ringer hun også derfra gratis. Det abonnement hun har koster 299 pr mdr. Kig selv på på telia.dk hvis dette har interesse :).
MVH chaufrat

Godkendelse af svar
Fra : BrianP02

Dato : 03-09-13 11:17

Tak for svaret alimak.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 03-09-13 11:55

Tak selv
alimak