/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
problemer med hydrostat gear Texas 130
Fra : hojriiskim
Vist : 1031 gange
25 point
Dato : 25-08-13 12:13

Har en texas 130-40h havetraktor med hydrostat gear. Igår da jeg klippede ville den pludselig ikke køre. Motoren køre og klipperen virker, men traktoren køre ikke. Hvis man sætter den i bakgear knurre den lidt og gearstangen hopper tilbage til neutral. Sætter man den fremad og forsøger at skubbe den op i gear hyler den lidt. Den bevæger sig hverken frem eller tilbage. Gearkassen er renoveret på den sidste år.

Nogen der ved hvad der kan være galt?

Kommentar
Fra : hojriiskim

Dato : 25-08-13 13:43

Det kan tilføjes at den ikke kan trilles i frigear. Det ene hjul vil dreje baglæns når det andet triller forlæns.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 25-08-13 20:47

den mangler olie i gearkassen. eller du har haft den tippet op på siden. det kan også give den slags problemer.

Kommentar
Fra : hojriiskim

Dato : 25-08-13 21:04

Den har ikke været tippet, men tør ikke sige om der mangler olie. Hvordan tjekker/påfylder man det?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 25-08-13 21:11

På gearkassen må der sidde et olie dæksel, som du kan skrue af, og det har sikkert en målepind, ellers må du stikke en skruetrækker derned - motoren stoppet - og måle med den!