/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Spiritisme / Spørgsmål
10  svendgive.. 200
Maya-kalender
Fra : anva
Vist : 416 gange
100 point
Dato : 23-08-13 12:02

Findes der mon en evighedskalender, hvor man kan se om der står noget særligt om eksakte datoer fra "vores kalender"? Jeg tænker bl.a. på begrebet Indigo-børn, om man kan finde nogen særligt sandsynlige datoer. Anva

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 23-08-13 17:06

Der skal nok være nogen der kan finde nogen særligt sandsynlige datoer - det er der altid...

Kommentar
Fra : anva

Dato : 23-08-13 20:44

Marken: Ja, det har du ret i. Jeg tænkte bare på, om der eksisterer nogen nutidig udgave af den gamle Maya-kalender, og hvad den går ud på. Uanset om man så lige tror på det eller ej

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 23-08-13 23:41

Citat
Findes der mon en evighedskalender, hvor man kan se om der står noget særligt om eksakte datoer fra "vores kalender"

maya-kalenderen har tilsyneladende udsat jordens undergang med 7000 år indtil videre,

den var jo ellers spået total undergang 21 dec. 2012... det skete som bekendt ikke,..
iflg. Jehovas Vidner skulle det have sket adskillige gange,
hver gang er medlemstallet forøget kraftigt,.. det er dét man kalder god markedsføring,..

Citat
19. december 2012
Nyopdagede Maya-malerier i en grotte i Guatemala indeholder datoer, der ligger langt ude i fremtiden. Kalenderen afblæser hermed jordens undergang den 21. december og giver os 7.000 år mere at leve i

visse personer kan få andre til at tro på næsten hvad som helst,
- kan du ikke bare bruge en gammel bibel,.. den er nem at få fat i,
og er mindst ligeså upræcis,

på hjemmesiden her får du også Kristelig Dagblad - gratis- på prøve i 4 uger,
de har nok et helt 3. bud på verdens elendigheder, og undergang,
http://www.religion.dk/artikel/491435:Globalt-nyt--Ro-paa--Ny-maya-kalender-udsaetter-dommedag-med-7-000-aar

- Vold, Nød og Elendighed, er rigtig godt lokkemad for nye godtroende sjæle,

i mangel af bedre,.. kan du vel selv spørge et Indigobarn,
prøv med en annonce i DBA eller Gul & Gratis,

Kommentar
Fra : anva

Dato : 26-08-13 17:35

EA_HS - tak for alle dine gode råd Jeg mener at spore en vis spepsis? Tjah, det har jeg i dén sag også selv! Men jeg foretrækker at holde min skepsis for mig selv og ikke gøre mig munter over andres spørgsmål. Man kan jo aldrig vide, hvorfor de spørger. Jeg troede Kandu var et udvekslingsforum for eksakte oplysninger, og ikke holdninger. Men sådan bliver man jo hele tiden klogere
Venlig hilsen
Anva

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 26-08-13 22:49

Citat
Jeg troede Kandu var et udvekslingsforum for eksakte oplysninger, og ikke holdninger.

det er kandu.dk så sandelig også,.. her kan du spørge om ALT,..
hvis du spørger om et realistisk konkret problem fra 'virkeligheden',..
fx. et problem med bilen,.. skal jeg gøre mit bedste for at give dig et brugbart svar,
- hus / have o.lign får også masser af seriøse brugbare svar,.. det samme med IT, osv.

nu spørger du under spiritisme,.. det er mere svævende,
især Maya kalender / evighedskalender,
da vi ikke har nogle konkrete beviser, om emnerne,.. må svar nødvendigvis bygge på tro,

netop tro,... er en ømtålig størrelse, med ret svævende grænser,
for at gå til yderligheder,.. er det ikke (historisk) længe siden flertallet TROEDE jorden var FLAD
og månen var lavet af,.. ja hvad,. !

hvis vi skal beholde vores skepsis for os selv,.. bliver det utroligt svært at svare på et spirituelt spørgsmål,

jeg TROR skam meget alternativt,
bla. er det mange år siden jeg lærte meditation, og alternativ levevis,
på Rørvig folkehøjskole,.. første gang i 70'erne
http://rfh.dk/

dét talte man dog ikke højt om dengang,.. af frygt for at blive anset som tosset,

mange år tidligere, i min barndom,
havde jeg en onkel, der kunne hypnotisere,..
(bl.a. en med KRAFTIG tandlægeskræk til at gå til beh. u/bedøvelse)

dengang (50' - 60'erne) blev hypnose anset som fup, svindel og gøgl,
fornylig læste jeg at hypnose nu er (videnskabeligt) anderkendt som bedøvelse v/operationer,

det er alt sammen ting jeg personligt har set / oplevet, og DERFOR 'tror' på,

derimod har jeg meget svært ved at 'tro' på religioner
(er selv udmeldt af folkekirken af samme årsag)

netop fordi religion udelukkende bygger på 'tro'

Maya-kalendere har jeg ikke set nogle beviser på,
- kun set den tog gruelig fejl af jordens undergang,.. også 2012,

det samme gjorde Nostradamus,.. !!
Nostradamus,.. som ellers er kendt for sine 'tæt-på-virkeligheden' forudsigelser,
han har åbenbart skrevet en masse gætterier,.. af dem har man udplukket dem der passede nogenlunde,
de totalt fejlslagne forudsigelser er man tilsyneladende ikke interesseret i.

Kommentar
Fra : anva

Dato : 27-08-13 09:27

Ja, jeg kan godt se, det er svært at svare på et spirituelt spørgsmål. Men dét er der vel heller ingen grund til at gøre, når man ikke har noget at byde ind med? Netop dét at så mange menneksker i tidens løb har troet på ét eller andet, som ikke er bevisligt, er netop dét, der psykologisk set interesserer mig. Omend jeg ikke selv tror. Men én i min omgangskreds er ret overbevist, så jeg ville godt se noget belæg for hvad det egentlig er, han slynger ud. Men ja, noget mere svævende end hortensias rette beskæringstidspunkt. Hver sin interesse
Vh,
Anva

Annuller spørgsmålet
Fra : anva

Dato : 28-08-13 19:14

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål