/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Kender nogen Zaptor boks fra Stofa.
Fra : EiHaBr
Vist : 564 gange
100 point
Dato : 22-08-13 23:15

Jeg kunne godt tænke mig om nogen ved om man kan overføre et optaget program fra boksens harddiske til andet medie, skive, bånd, eller USB.

Jeg kan ikke lige se hvilken kategori spørgsmålet skulle være i.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 23-08-13 09:10

Det er ret sikkert ikke muligt med en Zaptor boks,

prøv at læse her :
http://digitalt.tv/optag-tv-muligheder-og-begrnsninger/

Citat
Digitale kopier – rettigheder og begrænsninger

Det var aktuelt selv på de gamle VHS videomaskiner, og er det også i den digitale tidsalder, begrebet kopibeskyttelse. Det er ikke blevet mindre aktuelt af digitaliseringen af tv-signalerne, nærmest tværtimod. I en tid hvor rettighedshaverne til film, tv-serier med mere kæmper med fildeling på Internettet, så er man ikke glade for at alle og enhver kan lave 1:1 digitale optagelser fra tv-kanalerne. Derfor må tv-udbydere som Boxer, YouSee, Canal Digital, Viasat osv. sørge for, at du ikke kan hente dine digitale optagelser ud af deres godkendte bokse.

Digital optagelsesmuligheder

Der er efterhånden flere muligheder for at optage tv indhold digitalt. De mest almindelige er

Set Top boks med indbygget harddisk optagelsesmulighed
Set Top boks med mulighed for ekstern harddisk optagelse
Fladskærm med mulighed for ekstern harddisk optagelse
DVD/Blu-Ray boks med digital tuner og intern harddisk
Digital tuner til PC enten intern som kort eller via USB/Firewire eller netværksstik
Digitale arkiveringsmuligheder
Det sikre valg, såfremt du ønsker at optage og arkivere tv frit, er at anskaffe dig en tuner til din computer. Det skal være en tuner der virker til den signaltype du har, altså enten Kabel-TV (DVB-C), Satellit TV (DVB-S2), Antenne TV (DVB-T). Her optager du signalet direkte ned på din computers harddisk, og uden begrænsninger i forhold til hvad du kan gøre med det i forhold til at redigere eller brænde optagelsen på en DVD eller Blu-Ray disk.

Der findes også set top bokse på markedet, der både tilbyder optagelse på harddisk og giver mulighed for at du kan hente optagelserne ud af denne harddisk. Men se dig for og undersøg det specifikt, for det er ikke alle.

På fladskærmsfronten tilbyder flere og flere producenter også, at man kan optage tv direkte via at tilslutte en ekstern usb harddisk til fladskærmen. Her er det typisk ikke muligt at hente optagelser ud, da de ligger beskyttet på harddisken. Læs mere om optagelse via fladskærmen her

jeg har selv en box som denne :
http://www.harald-nyborg.dk/p2432/denver-mpeg-4-dvb-c-boks

den optager (uden problemer ) ALT TV,.. incl. HD
formatet kan efterfølgende konverteres til ethvert ønskeligt,..

der kræves kun en extern harddisk,.. eller USB pen til at optage på. that's it' !

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 23-08-13 09:18

ps,.. skulle måske lige tilføje at boxen fra H.N. også fungerer som tuner, kanalvælger osv,
altså som en ældre analog DVD / HD optager,.. og tildels VHS optager,.. !
- dog digital,.. MPEG4 - C,.. fås også i T...

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 23-08-13 14:55

Ja okay tak for din besvarelse EA_HS, Det har jeg ikke lige tænkt på at det er forbudt at kopiere nogle udsendelser.
Så må jeg jo prøve at finde ud af at bruge en usb eller en gammel harddiske, til det der skal lånes ud til andre. Det var fordi en ven gerne ville have genudsendelserne fra Landsstævnet, på grund af hendes arbejdstid. Det kunne jeg jo nemt lige klare, men så nem var det så ikke lige.

Men mange tak, så ved jeg det.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-08-13 20:04

Kan du ikke finde det andre steder = stream ? måske http://www.dr.dk/tv/