/ Forside/ Interesser / Fritid / Malerier / Spørgsmål
10  arne.jako.. 510
Tegninger af Oscar Knudsen originale til
Fra : steenandreasen
Vist : 942 gange
200 point
Dato : 22-08-13 16:46

Vi er kommet i besindelse af original tegninger af Oskar Knudsen til bladet Hus og Hjem tegnet i perioden fra 1930 til 1935?.
Er der nogen der ved hvor man kan finden nogen der ved noget om dette.

Venlig hilsen.
Steen Andreasen

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 22-08-13 18:24
Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 22-08-13 18:39
Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-08-13 18:57

Knudsen, Oscar.

1898 - 1971. Illustrator af hovedparten af OTA-bøgernes 160 titler 1924-42 og de fleste af Niels Meyns bøger i 20'erne, 30'erne og 40'erne. Til bladet Børnenes Blad, der var et tillæg til Hus og Hjem, tegner han i 1932 Zarens Kurèr med tekst af Niels Meyn. Bladet bringer tegneserien under titlen En farefuld Rejse (se komplet version på Lejfs hjemmeside: Knudsens tegneserie. ) I 1932 blev Børnenes Blad i en sammenslutning med 4 andre børneblade til Fritiden. Her præsenterede han i 30'erne tegneserieudgaver med underløbende tekst af bl.a. De tre musketerer og Det hvide folk (Haggard). Af ikke afklarede grunde tegner han også under navnet Karl Vilhelm (se denne) , hvor han illustrerer nogle af de senere bind fra Un gdommens Forlag

Fra denne side

http://www.jules-verne.dk/tegnere%20g%20til%20l.html