/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MacOS / Spørgsmål
10  hawaii7 570
Tekstændring i filmklip i IMovie
Fra : gerd
Vist : 249 gange
125 point
Dato : 21-08-13 14:29

Jeg har importeret et filmklip lavet på en IPad til Imovie og har nu brug for at ændre i teksten.
Ligemeget hvordan jeg forsøger, kan jeg ikke se hvordan jeg kan få en redigeringsmenu frem til netop det.

Er der nogen der kan hjælpe?

Hilsen Gerd

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 21-08-13 18:05

Ligger teksten som en SRT/ IDX fil, eller er den hardkodet/ brændt ind i filmen, hvis sidst nævnte - kan du ikke redigere teksten.
Er det en SRT fil så læg den og klippet på en pc og brug Notepad eller Subtitle Edit til at redigere med - men som skrevet er den brændt ind på filmklippet kan du intet gøre.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 21-08-13 18:11

Glemte: at du kan 'skære' teksten væk, hvis det ikke generer selve klippet, og derefter lave dine egne tekster. Men lad os høre hvad for noget du har på klippet..

Kommentar
Fra : UlrikB

Dato : 21-08-13 18:26

Det fremgår ikke klart af dit spørgsmål hvor teksten du ønsker at ændre er kommet fra til at begynde med. Er teksten lagt på filmen med iMovie på iPad? Du har fremsat dit spørgsmål i kategorien MacOS, så jeg antager at det du spørger til er iMovie på MacOS og ikke iMovie til iOS.
Det er muligt at overføre projekter fra iMovie på iPad (iOS) til iMovie på iMac/MacBook (MacOS) med henblik på videre redigering og færdiggørelse. Det kan du læse om her: http://support.apple.com/kb/PH3240
Hvis du ønsker at arbejde videre på computeren med et iMovie projekt oprettet på iPad, så er det selvfølgelig en forudsætning, at du har overført hele projektet og ikke blot den færdige film fra tablet til computer.
Når disse forudsætninger er opfyldt skulle det ikke være svært at gennemføre en ændring af en tekst. Her er et par linier fra iMovie (MacOS)'s indbyggede hjælp:
Du ændrer teksten i en titel på følgende måde:
I projektbrowseren skal du vælge den titel, du vil ændre, ved at klikke på den blå eller guldfarvede titellinje.
Vælg titelteksten i fremviseren på højre side, og skriv en ny titel.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 21-08-13 18:53

Så ikke det lå under MAC, så jeg er væk igen.