/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
John Mogensen
Fra : sfl17
Vist : 1048 gange
34 point
Dato : 20-08-13 21:48

John Mogensens stamsted, hvor han også døde, hed Færgekroen. Men hvor lå det - eksisterer det den dag i dag? Og kan man besøge denne listige knejpe?

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 44 point
Dato : 20-08-13 22:11

Det hed Færgegaarden

John Mogensen gæstede stamværtshuset Færgegaarden for sidste gang den 10. april 1977.

http://da.wikipedia.org/wiki/John_Mogensen

Det ligger i Dragør og hedder i dag Dragør Badehotel.

Citat
Det første byggeri på matriklen efter ophævelsen af servitutten blev Dragør Badehotel, som blev indviet i 1907. Dragørs konservative byforstanderskab ønskede, hårdt presset af foreningen Dragørs Fremme(5), at fremme en udvikling, der skulle gøre Dragør til et mondænt badested ligesom byerne nord for København. I perioden med færgefart til Sverige (1960-1999) skiftede hotellet navn til Færgegården, men efter at færgen er indstillet har det fået sit gamle navn tilbage og fungerer nu som restaurant og hotelovernatningsmulighed i Dragør

http://www.dragoer.dk/page1286.aspx

Godkendelse af svar
Fra : sfl17

Dato : 21-08-13 09:45

Tak for svaret ans.