/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
Leasy rentefri er fusk?
Fra : Martinus93
Vist : 980 gange
100 point
Dato : 20-08-13 20:32

Forleden ringede jeg ind og sagde at jeg var interesseret i at købe et produkt rentefrit.
Efter 2 minutter vendte vedkommende tilbage og sagde at han kun kunne tilbyde et almindeligt afdrag der ikke var rentefrit.

Nu tænker jeg... sker det for alle der ringer ind?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 20-08-13 20:37

Det ved jeg ikke, jeg har ikke prøvet,men det undrer mig da ikke med de "ågerrenter" de tager +30% om året.

Kommentar
Fra : krakgt

Dato : 20-08-13 21:00

Det lyder som annonce fusk - "siger" noget i annoncen og så er det reelt noget helt andet, og ja ~ de
kan sagtens finde ud af at tjene på deres kunder, og jeg er enig med Bille1948, at det ligner en ågerforretning

Accepteret svar
Fra : trimare46

Modtaget 100 point
Dato : 20-08-13 22:07

når de sælger noget rentefrit, har de bare lagt renterne oven i prisen. den slags firmaer har ikke noget på hylderne, der er gratis.
og du kan være sikker på, at den eneste der har fordel af det såkaldte rentefrie køb, er firmaet der sælger varen

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 21-08-13 00:02

Den manglende rente dækker de blot ind med gebyrer.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 21-08-13 07:42

Meld dem til forbruger rådet for falsk makedføring

Ps det er kun renter og gebyr frit ved 12 måneder afbetaling med de skal skrive at der til kommer levering som næsten er 800kr

Fup fup fup

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 21-08-13 08:46

Citat
Ps det er kun renter og gebyr frit ved 12 måneder afbetaling med de skal skrive at der til kommer levering som næsten er 800kr

Der kan godt smutte endnu en post ind, nemlig en "forsikring" der dækker ikke betalt restgæld ved debitors sygdom, ulykke eller arbejdsløshed.
I nyhederne forleden stod der at det var de allerfærreste der kunne udnytte denne type forsikring.

Og til Leasy hvis I ser denne debat..............Mit brugernavn har jeg brugt i flere år og har ikke oprettet det for at miskreditere Jeres reklame.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 21-08-13 20:41

Det står alle frit at vælge hvor man køber og hvordan man læser en tekst =
Ingen der sælger noget på nettet eller andre steder, gør det for at tabe penge.
Har selv købt et Phillips hos dem, og skylder mere end da jeg skrev under på en kontrakt (1½ år siden).
Men det er så også fordi at afdragene er mindre end SELV en bank kan tjene ANDET end RENTER.
Så den ´der med´ med og uden renter, kan være rimelig godt begrundet, FRA deres side af.
Men åger-renter er det til alle tider.
Man skal så også huske på, at renterne FALDER pr månede - om det så går op eller ned i det endelige regnskab? orker jeg ikke at regne ud, når man står uden tv eller kontanter, den dag man gerne skulle se TV.

Kommentar
Fra : Martinus93

Dato : 21-08-13 21:31

Jamen det er helt fint hvis de tager renter. Jeg undrede mig bare over om det med ikke at kunne tilbyde det rentefrit (som set på TV), var planlagt inden jeg overhovedet blev valideret af dem.

Har selv arbejdet hos El Giganten. Der aftalte medarbejderne, at tilbudsvarerne var udsolgt, for så at prakke kunden på en dyrere vare. Kun chefen var ikke indblandet, elker vendte det blinde øje til.
Nogle kunder blev sure, men mange lod sig overtale til at købe noget andet ned større fortjeneste.

Godkendelse af svar
Fra : Martinus93

Dato : 23-08-13 23:15

Tak for svaret trimare46.