/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Ny Samsung Med Windows 8
Fra : Dieter
Vist : 761 gange
50 point
Dato : 20-08-13 15:33

Jeg har for få dage siden fået en splinterny PC Model Code NP37ØR5E-AØ4SE.

ER DER EN DER HAR SAMME PC?
JEG KAN IKKE FINDE UD AF HVORDAN MAN KOMMER IND I ALT DEN ER FORSYNET MED.
Samsung har ikke kunne levere en manual endnu !

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 21-08-13 00:32

Er det "bare" et problem med Win8, eller er det et problem med netop den PC (det har jeg svært ved at tro)? Hvad er det du ikke kan komme ind i? Og hvad skal du bruge en manual til?

Kommentar
Fra : Dieter

Dato : 21-08-13 01:42

Der er ganske givet ikke noget i vejen hverken på WIN8 eller PC en.
Det er bare mig der ikke kan finde ud af hvordan jeg kommer i gang med maskinen. Jeg er jo vant til WIN7. Der ser man jo alt indhold: Explorer, c-sien. Man kan uden videre lave nye partitioner og lægge programmer ind. Al disse oplysninger mangler jeg i WIN8

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 21-08-13 01:49

Hvorfor vil du lave nye partitioner? (Undskyld, det virker ret fjollet.) Du kan starte Explorer som du plejer med Win-Tast+E

Har du fundet skrivebordet? Ellers kik her:
http://windows.microsoft.com/da-dk/windows-8/desktop

Kommentar
Fra : Dieter

Dato : 21-08-13 01:58

Jeg skal i morgen læse det jeg skal klikke på.

Partitonering har jeg altid brugt.Går
WIN ned eller bare vil installere den igen er alle filer og programmer på vher sin partition og bliver ikke slettet.

Jeg har tænkt på om det hjælper hvis jeg installerer Microsoft office 2003 !?

Ellers skal du vide at jeg har været udsat for en ulykke i maj måned. Det medførte en mindre hjerneskade. Derfor døjer jeg meget ! med hukommelsen og min koncentrationsevne er også blevet ringere.
Så derfor forstår jeg sommetider ikke bare almindelig ting

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 21-08-13 02:05

Du kan selvfølgelig godt vælge at lave partitioner, jeg synes bare det giver mere bøvl. Men jeg plejer heller ikke at skulle installere igen. Hvis du vil bruge Microsoft Office skal du selvfølgelig installere den. 2003 versionen er lidt gammel, men burde virke ok. Synes du skal vente lidt med at installere den, til du har sat dig mere ind i Windows 8.

Win8 er på mange måder anderledes end de tidligere windows, der er lavet meget om denne gang. Det gør at man lige skal sætte sig lidt ind i det. På den side jeg linkede til er der en hurtig guide til at komme i gang med Win8, der er 8 punkter ude til venstre.

Jeg synes at det er flot at du arbejder med computere, trods din skade og de ting den har medført. Hjernen er som andre muskler, den bliver stærkere af at blive brugt.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 21-08-13 12:16

Citat
Partitonering har jeg altid brugt.Går
WIN ned eller bare vil installere den igen er alle filer og programmer på vher sin partition og bliver ikke slettet.

Ikke sjovt med en hjerneskade, jeg kender selv nogle.

Ja, mindst 2 partitioner er godt, jeg vil blot minde Dig om at programmer skal geninstalleres alligevel da de skal lægge sig i registreringsdatabasen i Windows for at virke.........men jeg bruger selv metoden med at lægge mine filer andetsteds.

Installation af Office 2003 ændrer ikke på Windows 8, men Du får et program Du kender, jeg har selv Office 2007 der er ændret i forhold til tidligere.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 21-08-13 20:12

Hvad er det du gerne vil have "fat" i?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 16-09-13 12:53

Hallooooo!!!