/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Filer til USB.
Fra : Mosebaek
Vist : 465 gange
100 point
Dato : 16-08-13 22:49

Win XP SP3. hp computer årg. 2004.

Jeg har fem USB stik. Fra 4 til 8 GB. De virker alle uden problemer. (Et par stykker er Medion).

Har også en 16 GB Medion. Som jeg lige ville prøve,for første gang. Men hver gang jeg sætter den i,får jeg denne lakoniske opfodring: Indsæt en disk i drev E. (CD/DVD). Mit USB er drev F.

Jeg har prøvet at formatere den, uden resultat. Er den simpelthen for stor,til min PC???

M.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 17-08-13 06:57

Ja få kan håndtere op til 8gb

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 17-08-13 06:58

Xp kan håndtere op til 8 gb ( lorte ordbog)

Accepteret svar
Fra : rotw

Modtaget 100 point
Dato : 17-08-13 07:02
Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 17-08-13 09:12

Citat
Xp kan håndtere op til 8 gb ( lorte ordbog)

Forkert, jeg har da en på 32gb og en 16gb, begge bruges på XP SP3!

Prøv at formaterer den med HP USB Disk Storage Format Tool
http://www.pcworld.com/product/946261/hp-usb-disk-storage-format-tool.html

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 17-08-13 09:18

En nyere version er her
HP USB Disk Storage Format Tool 2.2.3
http://www.softpedia.com/dyn-postdownload.php?p=123786&t=4&i=1

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 17-08-13 10:03

Mange tak for gode tips. Jeg vil nok starte med rotw`s,da den ser mest overskueligt ud.

Men det bliver desværre først senere. Måske endda først i morgen. Skal nemlig køre 320 km idag.

M.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 17-08-13 10:46

rotw blander FAT32 file størrelse sammen med Disk størrelse.
XP kan arbejde med 2 TB disk (man kan gør ha større men Partitioner må max være 2 TB)
FAT32 håndtere max filer på 4 GB, men ingen problemer med flere af disse.

Lyder mere som om den 16 GB USB disk er defekt, eller har fået ødeladt sit disklayout, så prøv som Klaudi skrive at lave et nyt Disklayout via eks. "HP USB Disk Storage Format Tool", hvis dette ikke virker så er det en bytter.

PS. Jeg arbejder på mine XP'er med 64 GB USB flash disks, og en 4 TB USB Disk delt i 2 X 2 TB partitioner, alt sammen uden problemer.

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 18-08-13 11:49

Tak for svaret rotw.
Jeg har nu lavet en "videnskabelig" undersøgelse, og kommet frem til en uventet,men dog positivt resultat.
Jeg satte problembarnet i den bærbare,(Win 7) som straks godtog den. Lagde 799 MB ind på den.
Derefter sat den i den stationære,(XP) og fra den overført 172 MB,uden problemer.

Ialt 991 MB. (0,97 GB). Der er selvfølgeligt langt op til 4-8 eller 16 GB. Så er lidt spændt på,hvordan den vil tè sig,når jeg virkeligt får fyldt på,men foreløbig virker det fint,på begge pc`er.

Jeg har derfor valgt,ikke at gøre brug af jeres tips. Kan jo kigge på dem igen,hvis jeg løber i nye problemer.

Derfor synes jeg,det er mest demokratisk,at lukke ved rotw da han/hun,var den første der reagerede. Men tak til alle for input,som jeg måske får brug for senere.

Vh. M.