/ Forside/ Interesser / Fritid / Malerier / Spørgsmål
10  arne.jako.. 510
Hjælp til at finde kunstner
Fra : Vita6
Vist : 305 gange
20 point
Dato : 16-08-13 22:20

Hej.
Jeg har arvet et meget flot blomstermaleri. Jeg kan se et navn Steltinen (måske står der noget mere nedenunder)
Det er et maleri, hvor jeg på bagsiden kan se, er solgt af et galleri ved navn:
Gallerie Remmler og co.
Tröndlinring 3
Leipzig
Er der mon nogen der kender hende/ham????
Jeg håber selvfølgelig på hjælp

Med venlig hilsen
Vita Bøgh

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-08-13 00:02
Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 17-08-13 16:12

Her har du de nuværende Gallerier i Leipzig:

http://www.leipzig.de/de/buerger/kultur/museen/galerien/

bemærk kun et l på tysk, og der er vist mere der ikke er stavet korrekt?
Steltinen lyder ikke særlig Germansk??

Og ikke mere nogen Remmler.
Du ved vel at Leipzig hørte til ehemalige DDR, måske stammer handelen fra dengang???

Der står vel ikke bare Stillben, en kendt klasse af stille, oftest blomster billeder????

Kommentar
Fra : Vita6

Dato : 17-08-13 17:53

Hej svendgiversen

Jeg er sikker på der står noget som starter med Steltxxxx, da der er streg over t'et.
Ja maleriet stammer fra en russisk dame, der sammen sin svenske mand flygtede til Sverige, før krigen. Hun var "adelig" og han var fiske eksportør, i særdeleshed østers.
Det var lidt af min historie, jeg ønsker mig lidt af kunstnernes historie også.
Mvh
Vita

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 17-08-13 18:19

Med den baggrund billedet har, skal du nok prøve de internationale kunstnerlister, denne søgning giver mange hits

artist index painters

Jeg har kigget på den første jeg fik op, men der er mange andre man kunne kigge i

http://web.artprice.com/artists/directory/S/T/E/en?idcurrencyzone=2&page=13

ingen Steltinen, men en Thesa STELTZNER (1868-?)

der også har malet naturbilleder, du kan finde underskriften på det fjerde billede her til sammenligning

http://www.liveauctioneers.com/item/477382

Jeg har også tænkt på om navnet kunne være Stettiner/n, altså en der stammer fra Stettin?

God jagt, håber du finder lidt mere af din familiehistorie!