/ Forside/ Interesser / Fritid / Malerier / Spørgsmål
10  arne.jako.. 510
Hven er aug.Mikk.
Fra : noltus6
Vist : 1247 gange
80 point
Dato : 16-08-13 09:55

Hej
jeg har erhvervet et maleri af overstående kunstner,jeg kan se hans signatur men desværre ille årstallet,hvem er han? og hvor kan jeg læse mere om ham?,på forhånd tak.
Noltus.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 16-08-13 11:34
Kommentar
Fra : noltus6

Dato : 16-08-13 16:49

der har jeg søgt inden jeg stillede mit spørgsmål og fandt intet,bagpå er der en seddel hvorpå der står Aug.Mikk,autodidakt,kandt i udlandet

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 17-08-13 19:54

Hvis du kun ved at han er autodidakt og hedder Mikk, måke Mikkelsen, er der jo mange muligheder?
Flere informationer efterlyses??

Kommentar
Fra : noltus6

Dato : 18-08-13 08:50

billedet er et aftenmotiv fra Paris med Seinen og i baggrunden ses notre dame kirken,det måler 60x50 cm,bapå står der på en påklistret gammel gulnet seddel
kunstnernavn:Aug.Mikk. udannelse autodidakt.

studierejser til flere af kontinentets lande.internationalt kendt,da han har licens til sverige,tyskland og holland.
han kontakter mange kunst foreninger såvel ude som hjemme
.
Aug Mikk. føler sig især tiltrukket af det storladne i naturen og
han maler fortrinsvis motiver med bjerge og
højdedrag samt aftenstemninger fra gamle bydele.