/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Mail adresser
Fra : susss
Vist : 876 gange
100 point
Dato : 12-08-13 10:48

Nu sider jeg med Windows 8 har fået gang i min mail boks som er på skrivebordet, men sig mig hvordan får jeg nu alle mine mailadresser på mine venner frem, de er der jo ikke...nu hvor jeg godt vil skrive en mail til Anni foreksempel...og jeg plejer at trykke på til ....men der står jo bare noget med at mine venner ikke er på apps..håber at nogen kan hjælpe mig snarest tak...

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 12-08-13 11:35

Hvilket e-mail program har du brugt før?
Har du en hotmail, livemail eller gmail?

Kommentar
Fra : susss

Dato : 12-08-13 11:38

outlook havde vi gang i

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 12-08-13 13:43

Var det outlook express på Windows XP?
Ammitz

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-08-13 14:12

Du har sat Windows 8 op og bruger en Outlook e-mail adresse til brugerkontoen - korrekt?
Du vil læse og skrive mails fra den mail app som er på forsiden - korrekt?
Ok når du har åbnet mail app og vil skrive en ny mail, så klik på + oppe i højre hjørne så åbner siden hvor du kan skrive en mail, ovre til venstre står der TIL over linjen hvor du skriver e-mail adressen, du kan klikke på ordet Til så åbner Personer med alle dine kontakter og du vælger en og klikker på Tilføj.
Det samme kan du gøre ved linjen under hvor du klikker på bogstaverne Cc og længere nede kan du klikke på bogstaverne Bcc
Var det det du ønskede?

Kommentar
Fra : susss

Dato : 12-08-13 17:39

Det var hvad jeg ønsker men der er ingen kontakt personer under TIL Der skriver den at ingen af dine venner har apps..så der er ingen kontakt personer at finde..og nu har jeg været på nettet og der ser ud til at man skal hente sine emails ned på en fil og hente dem ind i microsofts konto kan det være korrekt..? jeg må lige ind og se hvilken outlook han havde i den gamle maskine og ja det er xp altså den gamle maskine nu er det windows 8

Kommentar
Fra : susss

Dato : 12-08-13 19:55

Har nu opdaget at mit Outlook som de kalder det inde i Windows 8 , at det er en hjemmeside for sig man åbner inde i internet exsplore når man skal se post...er det korrekt ? troede da man skulle åbne den kuvert man ser hvor der står mail i skrivebordet..sku da ikke nemt at finde rundt men skal nok lykkes..tror jeg bare må skrive emailadresserne manuelt ind fra den gamle maskine så

Kommentar
Fra : susss

Dato : 12-08-13 21:13

ja men den Outlook inde på nettet vil ikke åbne mine mails så nu kan det snart være lige meget alt sammen gider snart ikke bruge mere tid på det her møj..og flytte kontakt personer kan heller ikke lade sig gøre..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-08-13 11:43

Mail app i Windows virker bedst med en Windows Live e-mail konto, det hedder Outlook nu og tidligere hed det Hotmail, både Hotmail, Outlook og tidligere Windows Live virker alle i Windows 8, har du en Hotmail (Windows Live ID)?
Måske du lige skulle læse med her:
http://www.kandu.dk/Spg168009.aspx#1925337
kontaktpersoner og mails kan hentes fra Outlook Express over Outlook på nettet, måske har du slet ikke nogen kontakter endnu i din Outlook på nettet, så skal du eksportere fra dit tidligere e-mail program og importere i din nye Windows Live konto, eksporten foretager du med dit gamle program som har kontakterne og importen gør du i browseren efter at du er logget ind på din Windows Live.
Windows 8 skal starte på brugerkontoen som har den Windows Live e-mail adresse, så funker det.
Hvis du har været så uheldig at opsætte Windows 8 så den starter med en anden e-mail, så opretter du en ny konto med den rigtige adresse og bruger den fremover

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-08-13 11:47

Citat
hvordan får jeg nu alle mine mailadresser på mine venner frem, de er der jo ikke
de er der allerede hvis computeren starter med at logge ind på din Outlook/Hotmail konto,
altså hvis du har nogle kontakter i den konto, ellers skal de eksporteres fra der hvor du har dem og importeres til Outlook

Kommentar
Fra : susss

Dato : 13-08-13 13:45

email adresserne har jeg fået ind nu..men det næste problem er at jeg ikke kan modtage mails i Outlook kan kun sende fra den..mine mails kommer kun i den kuvert hvor der står mail på det nye skrive bord hvordan kan det være ???

Kommentar
Fra : susss

Dato : 13-08-13 13:46

Ved ikke engang hvad app mails er for noget ?

Kommentar
Fra : susss

Dato : 13-08-13 13:47
Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 13-08-13 19:21

Citat
hvordan får jeg nu alle mine mailadresser på mine venner frem

De skal tilføjes i det der hedder personer.

Kommentar
Fra : susss

Dato : 13-08-13 19:23

Adresserne er kommet frem her..men jeg kan stadigvæk ikke modtage mails...kan det have noget at gøre med pop 3 at det ikke samarbejder med outlook i windows 8

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 13-08-13 19:27

Outlook er det mail-klienten eller webmail vi snakker om.

Kommentar
Fra : susss

Dato : 13-08-13 20:07

Microsoft konto opretter en mail og den hedder jo også outlook og hvis jeg går på nettet og logger mig ind på den outlook kan jeg sende mails derfra men ikke modtaget mails de kommer kun i den kuvert som er på skrivebordet de kalder for mail..der kommer ikke nogen i outlook ..ja jeg er godt nok forvirret over at det hedder begge dele..

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 13-08-13 20:35

hvis du logger dig på Outlook i en browser og ikke kan modtage mails, så er der ikke noget du eller jeg kan gøre ved det, så ligger problemet hos Microsoft. Det har jeg dog svært ved at forstille mig, så mon ikke du bruger en mail klient.

Hvis du har mulighed for at så vil jeg gerne kigge på det via teamviewer samtidig med dig.

Kommentar
Fra : susss

Dato : 13-08-13 20:39

Hvad er en mail klient ? Teamviewer ved slet ikke hvad det er for noget..men pt kommer der en i weekenden hvis jeg ikke har fundet en løsning inden ..måske skulle jeg lige ringe til telenor og høre om de ved noget om det..det er en maskine jeg skal sætte op for en bekendt i familien,....pænt af dig at tilbyde teamviewer

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 16-09-13 12:51

Hvad er status?