/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Findes en mobil uden kamera?
Fra : ingelein
Vist : 597 gange
50 point
Dato : 07-08-13 11:30

Hej
Min elskede NOKIA 3320 kan ikke mere og jeg skal have en ny mobilos. Jeg har ikke telefonen på mig altid - kun når jeg venter en opringning - eller er ude at føjte alene og gerne vil hentes hjem af gemalen.
Jeg gider ikke en telefon med kamera - det har jeg bedre apparater (SLR) til. - Men findes der overhovedet en mobil uden kamera? Det eneste jeg synes er smart ved de nye telefoner er at "tastaturet" er nemmere end de gamle.

Mange hilsner
Ingeborg

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 07-08-13 11:35

Du kan sagtens finde mobiler uden kamera, Nokia 100 (til 139,- i elgiganten) har f.eks. ikke kamera. Men jeg synes du skal vælge den mobil du kan lide, og så glemme alt om kameraet.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 07-08-13 11:37

Selvfølgelig findes der mobiltelefoner uden kamera - hvad er problemet?

hvis man ikke vil bruge kamerat på mobiltelefonen - lader man da bare være

Kommentar
Fra : JanusN

Dato : 07-08-13 12:32

Glem kameraet, du behøver jo ikke at bruge det.
Jeg mener til gengæld at et traditionelt tastatur langt overgår en tuch skærm, der er bøvlet at betjene i stærkt lys og med kolde og våde fingre.

/Janus

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 07-08-13 12:50

Tak for svarene
Jeg går lige i tænkeboks. Ja, selvfølgelig ved jeg at jeg ikke behøver at bruge kameraet i en telefon, men hvorfor købe noget man ikke har brug for?
Med venlig hilsen
Ingeborg

Accepteret svar
Fra : Troldepige

Modtaget 50 point
Dato : 07-08-13 13:11

Uanset hvilken du ender med at vælge, så er det en fordel, at fo lov at "gramse" på den inden du køber.
Jeg har altid bare haft nogle enkle billige Nokia-telefoner, men en af dem var lidt "skramlet" at have med at gøre, men jeg husker desværre ikke hvilket nummer den havde.

Når jeg er blevet obs på, at min gamle telefon har nærmet sig slut-datoen, så er jeg begyndt at holde øje med tilbudskatalogerne, det hænder jævnligt, at f.eks. Kvickly eller Føtex har et tilbud på en enkel Nokia.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 07-08-13 14:16
Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 07-08-13 14:17

Hej Troldepige
Ja, jeg har også en nyere NOKIA, 6610 som bare er elendig. Den er sølvfarvet og tallene er anbragt på taster, som er "kantede", så man må vende og dreje telefonen for at kunne se tasterne. Den fungerer upåklageligt, men er dum at bruge. Så jeg skal have den nye telefon i hånden !
Iøvrigt har jeg også en fin MOTOROLA RAZZ liggende, men den kan der ikke vælges dansk sprog på. Ærgerligt!
Mange hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 08-08-13 09:39

Hej Ingelein.
Selv har jeg smartphone. nu Huawei. tidligere havde jeg HTC legend. Dem købte vi 2 af for en del år siden, min kone synes den var smart. Hun fandt aldrig ud af at bruge den. vi købte der efter en LG klap sammen telefon med funktioner som en Nokia. Der var selvfølgelig camera men det brugte hun ikke. Fordelen ved disse telefoner er at man svarer ved at åbne dem.
Jeg er jo til linux/android. og Mener ikke apple og USA skal vide alt hvad jeg laver. Jeg ved ikke om det er bedre, med en kineser telefon. Denne kan alt andet end at ringe. Microfonen er elendig.
Så ved jeg ikke om teleselskaberne, har fået bygget ind at der skal ringes op en 3-4 gange inden man får forbindelse. Så de får 4 gange opkalds afgift.
hilsen Steen

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 08-08-13 09:58

Hej Steen
Tak for svaret. Kan du huske, hvad Nokia klap-sammen telefonen hedder?
Jeg ville købe en Nokia hos Telmore, hvor jeg har mit abonnement, men fik forklaret at det ville være billigere at købe et andet sted, fordi jeg ikke kunne slippe for at købe med abonnement. Underligt, når man nu har et abonnement hos Telmore.
Med venlig hilsen
Ingeborg

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 08-08-13 17:20

ved ikke om nokia laver en klap telefon mere. Den her var en LG. de ligner hinanden og virker ens.
Du køber jo bare en og tager dit sim kort og sætter det over i den nye.
hilsen Steen

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 04-09-13 19:45

Tak for svaret Troldepige.
Har ikke købt endnu - så jeg afventer et godt tilbud. Måske skal jeg satse på store Tal og bogstaver.
Mange hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 04-09-13 21:20

Velbekomme, og held og lykke med, at finde en fornuftig en, til en billig pris.

I øjeblikket har jeg en Nokia C1, den er udmærket, ingen problemer med den.