/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Rengøring af gulv for gipsstøv
Fra : Greger79
Vist : 2330 gange
125 point
Dato : 06-08-13 08:28

Hej alle

Vi har for nyligt købt hus, og har derfor været igennem en større istandsættelse.
Blandt andet har jeg lagt gipsloft i vores stue.
Desværre har jeg dog ikke fået dækket ordentligt af, så der lå en masse gipsstøv på vores trægulv, da afdækningen blev fjernet.

Nu har jeg prøvet at støvsuge og vaske gulvet, men gipsstøvet kan jeg ikke rigtig få bugt med.
Gulvet virker nu tørt og ru og det føles næsten som en kattetunge nogle steder.
Er der nogen der har erfaring med dette, og har et godt råd til rengøring af gulvet, og kan jeg komme uden om at slibe gulvet ned?

Venlig hilsen
Morten

Kommentar
Fra : transor

Dato : 06-08-13 08:58

Normalt vil støvsugning klare problemet.

Men hvis du har oliebehandlet gulvet i stedet for at lakere kan støvet være trådt net i det bløde olielag.

Fjern det olieskidt, og støvet følger med.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 06-08-13 10:37

hvordan er dit gulv behandlet (under støvet)?

Kommentar
Fra : Greger79

Dato : 08-08-13 14:44

Jeg er ikke helt sikkert på hvordan gulvet er behandlet. Det virker som lak.
Det helt store problem, er at gulvet virker tørt. Har googlet mig frem til, at sæbespåner måske vil hjælpe.
Ellers tænkte jeg, om man måske kunne bruge noget oliesæbe el.lign til at "mætte" gulvet.
Jeg ved ikke om det lyder helt ude i skoven?

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 08-08-13 16:32

Vask med vand med sæbespåner efter doseringsanvisning på sæbepakken. Brug skrubbe og gulvklud; en trevlemop er nok ikke robust nok til at tage det.
vh
pbp

Annuller spørgsmålet
Fra : Greger79

Dato : 12-09-13 21:27

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål