/ Forside/ Interesser / Hus og have / Murerarbejde / Spørgsmål
10  janik 840
Forlængelse af udendørs kældertrappe
Fra : århushansen
Vist : 444 gange
100 point
Dato : 03-08-13 11:18

Jeg skal have forlænget min kældertrappe med yderligere 5 trin op ad. Jeg skal have hævet grunden over trappen og derfor skal den forlænges.

Jeg vil benytte færdige betontrin på 100x40x14 da de ligner de eksisterende mest. Men hvordan griber jeg det an? Skal jeg først bygge trappen op i grus/sand eller noget andet materiale og derefter lægge trinene? Eller skal jeg sikre at de sættes fast på husvæggen på den ene side og på nyt fundament på den anden?

Ideer modtages - på forhånd tak for hjælpen

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 03-08-13 18:39

trin i den kaliber er for tunge til bare at hænge i siderne.
de skal ligge på jorden, så du bliver nødt til at bygge det op med sand trin for trin.
husk at trinhøjden skal være den samme som på den eksisterende trappe, da den ellers bliver ubehagelig at gå på.

Annuller spørgsmålet
Fra : århushansen

Dato : 20-08-13 09:27

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål