/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Virker NILFISK ROFF CLEANER
Fra : ara
Vist : 1598 gange
50 point
Dato : 30-07-13 11:10

Hej.

Er der nogen af jer der bruger denne til rensning af taget.

Mit tag er efterhånden godt groet til af mos.

Vil denne kunne ordne det, eller skal der en proff til.

Der er jo ingen grund til at betale for det hvis denne kan ordne det ligeså godt.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 30-07-13 11:21

Det er vel heller ikke gratis at købe/leje en Nilfisk Roof Cleaner.

Typisk koster en tagrensning under 1.000 kr. inkl. og hovedparten er fradragsberettiget under håndværkerfradrag.

Kommentar
Fra : ara

Dato : 30-07-13 11:23

Jeg kan låne en renser, og skal selv kun betale for væsken.

Jeg gider bare ikke gå i gang med det, hvis ikke den kan fjerne mosset.

Kommentar
Fra : poten

Dato : 30-07-13 12:17

Hvad siger vedkommende du kan låne renseren af?
Er vedkommende selv tilfreds med resultatet?

Man behøver ikke gå over åen for at få vand, er der et gammelt ordsprog der siger...

Kommentar
Fra : ara

Dato : 30-07-13 12:37

Han har ikke prøvet den endnu.

Tror han vil lade mig være testperson

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 30-07-13 16:15

Prøv du blot...............

http://www.youtube.com/watch?v=s55TmINMyK8

Kommentar
Fra : kimpetersen

Dato : 30-07-13 17:27

Hvis det er tagplader med Asbest, kan det blive meget dyrt selv at prøve.

Kommentar
Fra : ara

Dato : 30-07-13 18:53

@Katekismus

En reklame fra Nilfisk hjælper jo ikke mig i hvor god den er. De siger jo nok ikke at den er dårlig.

@Kimpetersen.

Hvorfor kan det blive dyrt når det er tagplader med asbest.
Det er netop sådan nogle der ligger på mit tag.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 30-07-13 18:55

Så hold fingrene langt væk fra at gøre det selv. Der skal professionelle til, da det er rigtigt farligt, både for dig og miljøet!!

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 30-07-13 18:59

Undskyld min humor.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 30-07-13 19:03

Der er særlige regler med hensyn til rengøring af asbest.
Du kan prøve google
http://www.bolius.dk/alt-om/tag/artikel/tagrensning-og-maling-af-eternittage/

Kommentar
Fra : ara

Dato : 30-07-13 20:03

Som jeg kan læse mig frem til må jeg gerne sprøjte skum på taget, selvom det er eternit.

Jeg prøver at udføre arbejdet i næste uge, så skal jeg nok komme med svaret, om Nilfisk er et godt produkt.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 30-07-13 20:07

Det må du gerne, men der må ikke kunne løbe noget af affaldet i tagrenden og videre i nedløbet. Det er forbudt!!

Affaldet skal væk - separat - og afleveres til deponi.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-07-13 21:41

Du skal gøre som profferne................opsamling fra tagrenden. Alt andet er ulovligt når der spules på asbest tage. Jeg har sådan en trekantet fyr som jo tilsluttes højtryksspuleren og den løsner asbesten som løber ned i tagrenden. Mit tagnedløb blev drejet ud i en stofposeopsamler, så det var lovligt nok...............men jeg havde kun 120 bar til rådighed, og det er ikke nok til ordentlig rensning. Derefter malede jeg taget som nu efter nogle år slår i gennem.

Der findes proffer og nogle lidt for hurtige proffer.

Kommentar
Fra : ara

Dato : 30-07-13 22:40

For lige at være sikker på at i ved hvad det er jeg vil.

Jeg vil jo som sådan ikke rense taget. Det er algerne der skal fjernes.

Dette foregår ved at sprøjte skum på taget og ikke andet.

Dette kan jeg ikke se skulle gøre noget mht. miljøet

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 30-07-13 22:40

Er lidt enig i at du skal gå til en prof og få ham til at gøre det. Alt afhængig af størrelsen koster det ca 15000 med det hele. Hvis du gør det selv skal du opsamle asbesten. Algebekæmpe taget da mosset har rødder der er nede i pladen( ellers holder det ikke) male taget tre gange hvor første lag skal være meget tyndt for at. Det kan trænge ind i pladens struktur og binde sig fast. De to næste lag skal være ufortyndet.

Nu har du rundregner brugt ca 7000-9000 kr og så har du ikke afdækket, rengjort og lignende. Derfor mener jeg du skal lade en prof gøre det. Så har du også 10 års garanti på malingen, det har du ikke på dit eget arbejde.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 30-07-13 23:07

Det er jo det, jeg har sagt hele tiden!! - Hold "nallerne" væk fra det tag!!!

Lad dem, som ved noget om det, gøre det.

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 31-07-13 17:23

ara: Du har jo besluttet dig for at prøve. Så prøv - og følg rådene herindefra ang. opsamling. Og lad os så få det som et tip, når du har set resultatet

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 31-07-13 18:11

Jeg ville også bare gøre det, men nu bor jeg også på landet, og langt til naboer.......

Glæder mig til at høre resultatet!

Dette kunne jeg ikke huske:
Asbestnumre
På toppen af en bølge på hver eternitplade findes et nummer. Begynder nummeret med O eller 1 (efterfulgt af 5 cifre), indeholder pladerne asbest. Er det første tal 4 (efterfulgt af 7 citre), er de fri for asbest.

http://www.antikabc.dk/frontpage.aspx?id=0&dbid=6675

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 11-10-13 11:29

Citat
For lige at være sikker på at i ved hvad det er jeg vil.

Jeg vil jo som sådan ikke rense taget. Det er algerne der skal fjernes.

Dette foregår ved at sprøjte skum på taget og ikke andet.

Dette kan jeg ikke se skulle gøre noget mht. miljøet

Hallo kammerat...

"Jeg vil ikke rense taget - det er algerne der skal fjernes"

Det er da i min terminologi det samme!

"Dette foregår ved at sprøjte skum på taget og ikke andet"

Netop ja, hvor tror du det skum havner henne? Hvis det havner i afløbet er det pivulovligt...
Så stop hellere det projekt inden du gør noget du ikke burde have gjort - det kan nemlig blive MEGET dyrt!