/ Forside/ Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Spørgsmål
10  transor 1030
Bestille reservedele fra England
Fra : LarsHou
Vist : 406 gange
20 point
Dato : 30-07-13 08:39

Hej
Jeg skal bruge reservedele til cirkulationspumpen til min gamle 4 cyl. FORD 2700 serie.
Jeg har fundet frem til, at jeg skal bruge reserve-kit no. 8591
Men mangler en adresse hvor jeg kan bestille delene.
Derfor; Er der nogen der kan hjælpe mig med en e-mail eller et link til et firma i England, eller andet et land, hvor jeg kan bestille lidt stumper?
På forhånd tusinde Tak
/Lars

Kommentar
Fra : transor

Dato : 30-07-13 10:05

Prøv at maile dem her og spør om de har pakken, og om de vil sende til Danmark.
Ikke alle UK virksomheder vil sende til lande udenfor de gamle engelsk e områder.

http://www.lancingmarine.com/

Kommentar
Fra : LarsHou

Dato : 30-07-13 10:13

Tak Transor
Jeg har skrevet til dem, men måske jeg ikke har rettet mit spørgsmål til de rigtige i firmaet?
Jeg prøver da bare igen ...
Tak skal du have ...
/Lars

Kommentar
Fra : transor

Dato : 30-07-13 10:25

Det er jo ferietid og mange firmaer kører på lavt blus for tiden. Så svar er måske længe undervejs.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 30-07-13 12:51

Prøv at søge på Ebay,.. næsten alle firmaer med respekt for sig selv sælger via Ebay,

det går hurtigt,.. ofte hurtigere end fra firmaer i DK,

jeg kender ikke den omtalte reservedel, men en søgning på - Ford 2700 -
giver følgende resultat :
http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_trksid=p2050601.m570.l1313.TR0.TRC0.Xford+2700&_nkw=ford+2700&_sacat=0&_from=R40

en søgning på - Ford part 8591 - ser ud til at være en vandpumpe (ret alsidig)
http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_sacat=0&_from=R40&_nkw=ford+part+8591&rt=nc

Kommentar
Fra : transor

Dato : 30-07-13 13:50

Nu er det jo meget almindeligt at de samme dele sidder i forskellige motorer ( mog biler) .
Derfor kan din vandpumpe nok fås som hørende til noget andet.

Mazda og Ford er så vidt jeg ved samme foretagende , derfor er det meget sandsynligt at linket til Mazda pumpen er den samme.

Kommentar
Fra : LarsHou

Dato : 11-08-13 14:14

Hej alle ...
Jeg har nu fundet min cirkulationspumpe til min 4 cyl. FORD 2701E
Hos Brdr. Petersen's Maskinfabrik Gilleleje henviste man mig til Bay Christensen A/S i Rønnede, og efter at jeg havde mailet lagerchef Lars Kulle fotos af pumpen og oplyst div. numre, viste Lars Kulle præcist hvilken pumpe jeg skulle bruge
To dages levering og på med pumpen ... ud og sejle ... alle glade
Tak til alle for support ...
/Lars

Hvis andre skulle få brug for Bay Christensen A/S i Rønnede, så er her deres website:
www.baychristensen.dk

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 12-08-13 13:24

Hvad med prisen, ?

det kunne egentlig være rart at vide om der er noget sparet ved at handle via Ebay,. ?
både for mig selv og evt. andre interesserede. !

og om pumpen adskiller sig væsentlig fra de viste på Ebay.

Kommentar
Fra : LarsHou

Dato : 12-08-13 16:28

Pumpen kan ikke købes som et reservedels-kit, kun som hel pumpe.
Prisen for min pumpe var 1.486,- kr. og dertil skal lægges 25% moms og evt. fragt.
Jeg hentede selv pumpen hos Bay Christensen A/S
Industrivej 33
4683 Rønnede