/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Pop up reklamer
Fra : gedebjerg
Vist : 486 gange
85 point
Dato : 28-07-13 10:56

Hvordan slipper jeg af med irriterende pop up reklamer, der dukker op i bunden af skærmen, når jeg besøger forskellige hjemmesider? Det omhandler gerne noget om. at computeren er i fare, eller jeg har vundet et eller andet. Jeg har helt ny computer med windows 8
Nogen der kan hjælpe?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-07-13 11:02

Kan du komme med et link til en af siderne som har en popup reklame?
Ud fra din beskrivelse kan det være noget indbygget på diverse hjemmesider eller du kan have fået noget snavs ind på computeren, har du nogle gode sikkerheds programmer?

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 28-07-13 11:36

Brug Firefox som browser og addon "ADblock Plus"

Kommentar
Fra : gedebjerg

Dato : 28-07-13 11:37

Har diverse sikkerheds programmer. Pop up reklamerne dukker op alle steder. Eksempelvis Ældresagen, DBA, diverse nyhedssider. De fremstår som stærk blinkende i bunden af siden.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 28-07-13 11:55

Installer - som foreslået - Adblock.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 28-07-13 12:12

Citat
der dukker op i bunden af skærmen

Scan for Mallware og slet midlertidige filer.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 28-07-13 13:01

Jeg tror du allerede har fået skidt på computeren - på ingen af de omtalte hjemmesider har jeg de problemer som du omtaler scan med.

scan med http://download.cnet.com/Malwarebytes-Anti-Malware/3000-8022_4-10804572.html?part=dl-10804572&subj=dl&tag=button

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-07-13 13:07

Her er link til de foreslåede løsninger, jeg går også ind for Firefox med AddBlock + :
http://www.mozilla.org/da/firefox/new/
og så tilføjelsen AddBlock +
https://addons.mozilla.org/da/firefox/addon/adblock-plus/
Malwarebytes Antimalware kan hentes og bruges gratis, den er rigtig god til at finde og fjerne snavs som andre sikkerheds programmer overser og så kan du vælge dansk når du installere, klik på den grønne Download now for at hente:
http://download.cnet.com/Malwarebytes-Anti-Malware/3000-8022_4-10804572.html

Kommentar
Fra : gedebjerg

Dato : 28-07-13 14:07

Tak for alle svar. Har installeret det foreslåede

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-07-13 15:18

Citat
Har installeret det foreslåede
du skal scanne computeren med Malwarebytes Antimalware og lade programmet fjerne det der eventuel bliver fundet, programmet gør intet af sig selv.
Hjalp det at skifte browser?

Kommentar
Fra : gedebjerg

Dato : 28-07-13 15:24

Jeg har ikke mødt det siden. Men synes måske computeren er blevet mere langsom med de nye programmer.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 28-07-13 19:33

Den bliver ikke langsom af at have et scanner program, men du har måske efterladenskaber fra det prohrammet har fundet - som gør din pc langsom, da ´efterladenskaberne´stadig søger en udvej på din pc, ryd op med
http://www.wisecleaner.com/download.html
Wise Registry Cleaner 7.82 måske også diskcleaner
der findes mange andre programmer der kan det samme, men disse holder jeg mig til = vælg portable, så er du fri for endnu et program der skal opdateres i tide og utide/ hold dig til standard indstillingerne.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 29-07-13 09:23

Citat
Jeg har ikke mødt det siden. Men synes måske computeren er blevet mere langsom med de nye programmer.

1. Du kan stadig ha noget snavs liggende i din gamle browser (altså vis du ikke brugte firefox før), dette bør du for en sikkerheds skyld få scannet efter.

2. øh hos mig er Firefox hurtigere end IE, og ja ADblock+ brug lidt tid max et par sekunder, på at blokke disse ADs, men jeg følger generelt at den er hurtige på de reklame tunge sider, grundet maskinenen ikke skal bruge tid på at hente disse billedere/flash/... ned. Men det kan være du har en meget meget hurtig internet forbindelse, og du derfor ikke mærker denne mindre trafik, og hvis din maskine ikke er så kraftig kan det være du derfor mærker at tiden dit setup bruger på at fjerne AD's via CPU kraft er højre end vundet tid på ikke at skulle hente disse AD's, så er eneste plus tiden du ikke skal bruge på at selv skulle filtere disse AD's væk fra det du læser/ser på.

Annuller spørgsmålet
Fra : gedebjerg

Dato : 29-07-13 10:33

Problemet er løst