/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
opdatering til windows 8
Fra : susss
Vist : 735 gange
50 point
Dato : 28-07-13 09:25

Er der nogen som ved hvornår vi kan opdatere windows 8 så den kommer til at køre som windows 7 ??

Kommentar
Fra : poten

Dato : 28-07-13 09:43
Kommentar
Fra : poten

Dato : 28-07-13 09:52

En anden mulighed...

Det er jo ikke en opdatering men en nedgradering

http://lifehacker.com/5974318/downgrade-your-new-windows-8-computer-to-windows-7-for-free

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-07-13 10:25

Citat
opdatere windows 8 så den kommer til at køre som windows 7
at gå tilbage til tidligere versioner kan ikke kaldes en opdatering - tværtimod.
Windows 8 er en hurtigere og forbedret Windows 7 så den kører allerede næsten som Windows 7 under overfladen, hvis du ikke kan lide fliserne på forsiden så lad være at bruge dem

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 28-07-13 11:01

Du mener hvornår 8.1 ud kommer, ifølge version2 kommer den i slutningen af Aug. i år.
http://www.version2.dk/artikel/windows-81-kommer-til-august-52891

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-07-13 11:37

Pas lige lidt på, for den win8.1 er i prøveversion og heller ikke oversat til Dansk endnu.

Sådan skulle den win8.1 komme til at se ud: (sakset fra eksperten dk)
http://gratisupload.dk/vis_billede/699595/

Win 8 med det der hedder Classic Shell ser sådan ud hos en jeg kender:
http://peecee.dk/upload/view/417355/full

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 28-07-13 11:57

brug classic shell så bliver windows 8 brugbar , især ældre som lige er startet med en pc

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-07-13 12:58

Citat
især ældre som lige er startet med en pc
dem som lige er startet med computerbrug har absolut intet at bruge Classic Shell til, hverken unge eller ældre, de har jo ikke noget styresystem fra gamle dage at sammenligne med og kan ikke savne noget som de aldrig har prøvet.
Nye brugere kan vel ikke savne noget som de aldrig har haft mulighed for at bruge, Windows 8 fungerer fint når lige man har lagt de gamle vaner fra tidligere Windows bag sig.
Jeg havde en kort tid Classic Shell installeret, den røg ud igen inden der var gået en uge og pas lige på hvis i fortryder, jeg blev nødt til at bruge systemgendannelse for at få Windows 8 til at ligne sig selv igen.
Hvornår har i sidst savnet den startknap som ikke er der?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 28-07-13 13:05

Så vidt jeg er bekendt så er der ikke sat nogen dato på hvornår Windows 8.1 bliver frigivet.
Men den er helt klart vær og vente på. Jeg har kørt med den siden preview blev frigivet, det er ikke fordi der er blevet lavet meget om. Ja Windows knappen er kommet tilbage, men bruger man den kommer man stadig over i metro start siden hvor der er live-tiles.
Fra metro, live-tiles, siden er det også blevet lettere at komme over til apps som ikke er tilføjet metro siden. I 8.1 kan man også vælge om man vil boot til metro siden, apps eller desktop og når man er på metro siden kan man få baggrundsbilledet fra skrivebordet til at være baggrundsbillede på metro siden.

Det er bare for at nævne nogle af forbedringerne. Den eneste ulempe ved 8.1 er at når den skal installeres så skal man tilføje apps igen, de forsvinder. Men, og det er et lille men, er man i store sås kan man finde alle de apps man har brugt ved at højre klikke i store og vælge "Dine apps".

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 28-07-13 13:06

ovn ,nå det tror du jeg kan forstå at du snakker mod bedre viden

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-07-13 21:28

Det kan da godt være at mange siger at den metro forside er fin og god.
Men øh - hvorfor laver Windows den så om.

Jeg kender store firmaer, som ikke vil have noget med den metro at gøre.
Som de siger: "Det er jo ikke et stykke legetøj - hvor der trykkes på lidt udvalgte programmer og så bare kigger på. De bruger maskinen og styresystemet som et stykke arbejdsredskab.

Måske ender det med et Linux styresystem til prof-brug og Windows til legetøj og små tablets.
Og lidt applets med yes/no muligheder og til at gå i banken med.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 28-07-13 22:03

Citat
Jeg kender store firmaer, som ikke vil have noget med den metro at gøre.
Som de siger: "Det er jo ikke et stykke legetøj - hvor der trykkes på lidt udvalgte programmer og så bare kigger på. De bruger maskinen og styresystemet som et stykke arbejdsredskab.

Jeg har kørt med Windows 8 på min arbejdsstationær i 10 mdr. og jeg er overordentlig tilfreds med det som et styresystem. På min arbejdsbærbar har jeg kørt med Windows 8.1 preview i lidt over en mdr. og det er jeg også meget tilfreds med. At MS har valgt at lave lidt om på Windows 8, så vi nu får 8.1 betyder jo bare at du har lytte til den kæmpe feedback de har fået, det er jo kanon at de faktisk lytter til deres brugere og ikke bare fiser afsted med deres ideer.

Kommentar
Fra : susss

Dato : 29-07-13 06:09

Ved ikke lige hvad jeg skal gøre...det her handler om at det er min far som er en ældre herre der måske får ret svært ved at lære at styre windows 8 , da han er vandt til windows 7.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 29-07-13 08:53

Hej susss,

du kan aldrig vide hvad andre helst vil arbejde med, det er ligesom med Microsoft "nye" Toolbar/Menu i Office, den er der næsten lige så mange som har forbehold overfor.
Så det "bedste" er at kunne give din far valgmuligheder, og det kan gøres både med 8.0 (via at installere et ekstra program), og via den kommende 8.1
Jeg anbefaler du venter på 8.1, men kun grundet han endnu ikke har 8.0, og 8.1 jo er lige på trapperne. Dette gør der ikke skal være 2 gange med at blive vant til et lidt andet udsenede.

Dog pt. kommer min far til at vente på 9.0 eller endnu senere versioner, men det er ikke grundt brugerflade, men grundet jeg ikke gider om installere så tit, og opgraderinger ikke er "stabile" nok, i forhold til en ominstallation, plus W8.x giver ingen specielle fordele, i forhold til W7 som han pt. har (altså set med det han bruger det til)

Kommentar
Fra : susss

Dato : 29-07-13 10:05

Ja det har du ret i...men han er ikke meget for noget helt nyt...kan jo være svært at huske og finde ud af hvordan man skal bruge windows 8 som nu engang er på hans nye maskine..han har dov ikke prøvet den endnu..da jeg jo lige skal gøre den klar til brug installere det han skal bruge osv..og der er lige en som har sat nogen ting på så som postkassen og hun turde ikke at installere Shell eller hvad den nu hedder som nogen anbefaler hun synes den virker usikker..så det dropper vi ..synes selv det er lidt besværligt at føre musen ud til siderne og få rudderne til at komme frem..og hvordan skal det så ikke være for min far ...han sloges i forvejen med at kunne styre musen..

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-07-13 10:56

Sus - hvis din far elsker at bruge win7 og er fortrolig med den, så lad win8 være.
Ud over en lidt langsommere opstart så er win7 det bedste Windows styresystem.
Skrevet af en ældre herre på over 70.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-07-13 10:58

øh undskyld - nu så jeg lige at i allerede har win8.

Kommentar
Fra : susss

Dato : 29-07-13 11:51

Ja han skulle jo have en ny computer ...og der var kun windows 8 .....

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-07-13 12:35

Hvad med at købe den ny computer online? Der er masser af muligheder for at købe computer med Windows 7, min seneste computer blev købt hos Computersalg og her har jeg fundet nogle muligheder, alle med Windows 7:
http://www.computersalg.dk/produkter/27/pc_station%C3%A6re?searchKey=27K282480A05471_27K282481A05471&pageindex=1&minStock=1&sortby=2
så er det bare at finde den som passer bedst til din fars behov og pengepung, selv kunne jeg godt falde for den her som dækker de fleste brugeres behov, måske lige med undtagelse af dem som arbejder meget med tung grafik eller de nyeste spil, der skal man nok dykke lidt dybere i pengepungen:
http://www.computersalg.dk/produkt/1065700/hp-compaq-6305-pro-sff-1-x-a-serie-a

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 29-07-13 13:04

ok så han har allerede fået en ny maskine med Windows 8 pre-installeret, jamen så er han jo i gang.
Oh hans så synes den er for besværlig, ja så opdateres der til 8.1 snart eller ligge Classic Start eller tilsvarende på, og nej det er ikke farligt at brug disse Classic Start Menu/Start Buttons, og skal man ikke selv gå ud at søge efter dem hvis man ikke er god til IT, men få et produkt anbefalet af en man VED kan IT.
Selv bruger jeg StartMenu8 fra iobit, den har også Dansk som sprog mulighed, ikke at jeg bruger Dansk selv, men gør jeg kan anbefale den til dem som vil ha Dansk brugerflade.

Kommentar
Fra : susss

Dato : 29-07-13 13:11

Vi har en ny computer med windows 8 , så vi skal ikke ud og købe en mere så jeg kan forstå at det hjælper at vente til 8.1 er fremme ...men hvad laver den så om på i windows 8 ?

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 29-07-13 16:17

Den giver muligheder, om nogle af disse er automatisk aktiveret har jeg ikke læst om, men kig evt. her
http://www.computerworld.dk/art/227533/guide-s-dan-bruger-du-de-nye-funktioner-i-windows-8-1

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 16-09-13 12:47

Hvad er status på spørgsmålet?