/ Forside/ Interesser / Rejser / Andet rejser / Spørgsmål
10  EA_HS 370
hvem bør erstatte min skade på ferie
Fra : esbrablok
Vist : 877 gange
20 point
Dato : 24-07-13 19:07

hej..

jeg har tegnet en rejesforikring/ afbudsrejseforsikring og en forsikring mod tyveri eller bortskaffelse af bagage osv..

betalte omkring 1500 i alt for denne forsikring..

på min ferie fik jeg så min taske stjålet, hvori der var kontanter ur og smykker( ring og halskæde)

jeg meldte det til politiet og fik en politi anmeldelse med hjem...

jeg indsendte så min skade til gouda, men de vil ikke dække. de anbefaler mig istedet at kontakte min indboforsikring..

men dettte gør mig rasende.....

jeg har betalt 1500 for de forsikringer så kan jeg ikke forstå de bare nægter at betale og istedet sende mig videre til min indbo....

kan de havde lov til at sige at min indbo skal dække fordi de ikke selv gider.

føler mig godt og grundig snydt...

hvad siger jeres opleveser/ erfaringer om dette..

er det normalt???

isåfald vil jeg da gerne have en forklaring på hvorfor de tager penge for at tegne en forsikring netop mod tyveri, hvis de alligevel ikke vil dække det

mvh den skuffede

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 24-07-13 19:21

Til esbrablok

Citat
jeg har tegnet en rejesforikring/ afbudsrejseforsikring og en forsikring mod tyveri eller bortskaffelse af bagage osv..

Har du tegenet en forsikring til at skaffe din bagage af vejen, det lyder interessant?

[CITATisåfald vil jeg da gerne have en forklaring på hvorfor de tager penge for at tegne en forsikring netop mod tyveri, hvis de alligevel ikke vil dække det
][/CITAT] Det tror jeg du skal spørge gouda om de er sikkert der du skal havde svar.
Hilsen swarn

Accepteret svar
Fra : poten

Modtaget 30 point
Dato : 24-07-13 19:52

Du skulle måske henvende dig her i stedet...

http://www.ankeforsikring.dk/

Kommentar
Fra : poten

Dato : 24-07-13 19:54

OG så kunne det være du skulle kigge lidt på din usædvanlig dårlige profil i KANDU

Kommentar
Fra : poten

Dato : 24-07-13 19:54

Spørgsmål
- Ubesvarede   3
- Besvarede   0
- Annullerede   7
- Slettede   0
Ialt   10

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-07-13 19:56

Din taske (håndtaske er ikke bagage) har vel ikke været sendt med ved indtjekning.

Kommentar
Fra : esbrablok

Dato : 24-07-13 20:11

ha ha ha..

meget morsomt..

jeg mente. en forsikring der ville dække, hvis min bagage fx ikke kom frem, eller hvis nogen stjal min taske, eller jeg glemte min taske i en taxi så dækkede de ogå...

jeg skrev in taske var blevet stjåelet.

har ikke nævnt noget om lufthavn..

mistede min taske på en shoppetur....

Kommentar
Fra : esbrablok

Dato : 24-07-13 20:13

kunne det tænkes man ikke viste at man skulle acceptere nogle svar når man fik dem????

hmmmmm jo det kunne det nok godt ik???

omg

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 24-07-13 20:24

Du kan ikke forsikre dig imod at få noget stjålet på en shoppetur, med mindre du har råbt STOP TYVEN umiddelbart efter du blev bestjålet.

Kommentar
Fra : esbrablok

Dato : 24-07-13 20:39

nemlig.

eller jo det kan man godt...

du kan tegne en forsikring der dækker dig, hvis nogen stjæler din taske og du selvfølgelig har forsøgt at stoppe det...

kan ikke huske hvad dem hedder, men den koster 195 kr ekstra hos gouda,

men mit problem går mere på at de sender mig videre til en anden forsikring.

og det vil jeg ikke..

forstår ikke de bare kan smide den over på min indbo år jeg nu ellers har forsikret mig mod netop det der skete..

da jeg bestilte min alm rejseforsikring tilbød de mig denne ekstra forsikring itilfælde af at jeg fx skulle glemme min taske i en taxi eller få den stjålet...

så de sælger denne form for forsikring så det irretere mig de kaster den over på min indbo..

hvad fan er så meningen med at de vil sælge mig denne ekstra forsikring...

ringede til kunde service og spurgte efter denne forsikring da jeg kom hjem inden jeg indsendte min skade... og der sagde de at de dækkede..

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-07-13 20:39

Som gouda har fortalt dig, så skal du rette henvendelse til dit eget forsikringsselskab, da det er din indboforsikring, der evt. kan/vil dække.

Hvis tasken, ring og halskæde er mere værd end selvrisikoen, så vil du måske få nogle håndører i erstatning. Kontanterne tvivler jeg meget på de erstatter.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-07-13 20:54

R PERSONLIGE EJENDELE/BAGAGE (kan tilvælges)
Gouda yder erstatning, hvis du får stjålet eller beskadiget personlige ejendele, samt hvis din bagage bliver beskadiget eller bortkommer som indskrevet bagage. Én enkelt genstand dækkes maks. med 50?% af forsikringssummen. Hvis værdien af en genstand overstiger 50%, vil den fulde værdi altså ikke blive refunderet. Ankommer bagagen mere end fem timer forsinket, giver dækningen ret til erstatningskøb eller erstatningsleje. Forsikringen dækker ligeledes selvrisiko på din indboforsikring.
Bemærk: Hvis du har en gyldig rejsegodsdækning på din indboforsikring, fordobles dækningssummerne på bagageforsinkelse.

Bemærk der står

Citat
Forsikringen dækker ligeledes selvrisiko på din indboforsikring.

Derfor skal du melde det til dit eget forsikringsselskab. Derefter bliver det en sag mellem dit forsikringsselskab og Gouda.

http://www.gouda.dk/page1067.aspx

Kommentar
Fra : alka

Dato : 25-07-13 12:41

Simpelt tyveri = ingen synlige tegn på indbrud = tyverifarlige ting dækkes ikke, men fx kørekort, sygesikringsbevis dækkes - evt. selvrisiko. Dækkes af ens egen familieforsikring.

Røveri = man bliver bestjåldet under trusler eller vold = fuld dækning

Indbrudstyveri = dækning op til fx 15% af indbosum, for tyverifarlige effekter, eller yderligere, hvis der er tegnet udvidet dækning.

Glemte eller forlagte genstande = ingen dækning.

Hvis man fx udsættes for tasketyveri og man ikke opdager det = ingen dækning.

Hvis man fx udsættes for tasketyveri, og man råber anskrig fx stop tyven, vil der være dækning.

Alle episoder skal anmeldes til det lokale politi, og man skal have en kvittering med for anmeldelsen til sit forsikringsselskab.

Er der tegnet flere forsikringer, som dækker for samme typer skade, kan selskaberne deles om skaden, og der betales evt. selvrisiko til de pgl. selskaber.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 26-07-13 17:19
Godkendelse af svar
Fra : esbrablok

Dato : 05-08-13 20:14

Tak for svaret poten.