/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Tilbud om "rengøring" af PC
Fra : pirt03
Vist : 523 gange
50 point
Dato : 23-07-13 14:42

Jeg har fået tilbudt en "komplet forårsrengøring" til min computer: MyPC Clean-UP & Optimiziation Center.
Er det sikkert at bruge dette eller er det bare den sædvanlige svindel og humbug med risiko for alverdens snavs

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-07-13 15:03

Hvis du aldrig gør andet end at starte , bruge og slukke for computeren og i øvrig ikke ved hvad du har af programmer med mere, altså total uvidende om computeres virkemåde og aldrig kunne drømme om selv at rense din computer, så kan du overveje at lade MyPC Clean-UP & Optimiziation Center.
Hvis jeg skulle bruge et firma til at rense og optimere min computer, så ville jeg finde et velrenomeret firma hvor computeren kunne indleveres og afhentes efter arbejdet er overstået, jeg ville ikke lukke hr. eller fru hvemsomhelst ind på min computer online og ikke vide hvad de foretager sig, det handler om tillid hvis du bruger online support og en sådan tillid har jeg ikke til supportere jeg ikke har mødt ansigt til ansigt.
Tør du og kan du ikke selv så er det en mulighed
Jeg ville hellere indlevere computeren på et værksted
Du har sikkert Windows på din computer og der er mange indbyggede muligheder for at optimere, særlig de nyere Windows 7 og 8 er almindeligvis indstillet til selv at optimere

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 23-07-13 15:04

Til pirt03

Uden at kende det omtalte vil jeg ALDRIG benytte mig af sådan "komplet forårsrengøring" man ved ikke hvad det indeholder.

Så prøv at bruge denne http://www.filehippo.com/download_ccleaner

Du kan læse om den her:http://www.spywarefri.dk/search/42c081de0326b29e6298cfa34a98a9a2/
Hilsen Hans

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 23-07-13 15:52

Ikke sikkert at det er snavs, men der er masser af disse programmer der laver det samme helt gratis.

Jeg bruger også Ccleaner.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-07-13 19:30

Hold dig langt væk fra såkaldte købe programmer der ikke er ? anerkendte, de lover guld og masser af besvær - da de enten ikke virker eller bare sletter på må og få, med et næsten ødelagt styresystem til følge.

Jeg bruger de gratis og portable programmer herfra (og det engang hvert ½ år - max)
Da du som regel også fjerner nyttige genveje - som egentlig gør din pc hurtigere.
Så du burde egentlig bare nøjes med at ryde op på din pc med MS eget = oprydning.
Dog? hvis du virkelig bruger din pc til hårde opgaver som video/ billed redigering kan du måske få en lille fordel, men ikke noget at snakke om, nu omdage - hvor RAM/CPU er alle mands eje.
Så jeg mener at de programmer er et levn fra en tid med en CPU på under 1000 og ram på under 500mb
http://www.wisecleaner.com/products.html
Samt en gammel udgave af TuneUp.
http://www.kandu.dk/tip22314.aspx

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 23-07-13 21:07

Husk den fysiske rengøring er også vigtig, Specielt en støvsugning både ud- og specielt ind -vendig.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 23-07-13 21:09
Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 23-07-13 21:11

Husk også en defragmentering efter rensningen.
http://www.iobit.com/iobitsmartdefrag.php
Det skulle ikke være nødvendig at defragmentere, hvis din HD er af typen SSD.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-07-13 22:05

Denne Zepto trængte til fysisk rengøring - det minder mest om et vattæppe ved kølerippernr, og det var bare støv. Efter rensning kører den frisk igen og blæseren kører ikke så meget mere.
http://peecee.dk/upload/view/417063

Softwaren rensede jeg med CCleaner