/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
DVB-C box tilslutning til TV fra 1983
Fra : Psylicium
Vist : 420 gange
100 point
Dato : 22-07-13 19:59

Hey folkens. Jeg vil tilslutte min DVB-C box til et gammelt TV fra 1983, men jeg kan ikke få tunet ind på boksen. Fjernsynet har kun RF-indgang, og når jeg søger på UHF-båndet i nærheden af kanal 36, kan jeg se at den finder "et eller andet", dvs. sneen på skærmen bliver regelmæssig mønstret, men jeg får aldrig noget egentligt signal frem.

Jeg går ud fra, at uanset hvilken type udstyr jeg tilslutter via RF burde kunne findes ved en søgning, eller er der noget jeg ikke ved? Er der en eller anden RF-standard som er blevet ændret med tiden? Jeg mener, min Commodore 64 kan jeg sagtens tune ind på på fjernsynet, og sikkert også min videomaskine. Men hvorfor ikke denne digitalboks?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 22-07-13 20:44

Tja det er vel fordi din digitalboks ikke har en udgang med uhf moduleret med tv signalet.

Det er så gammeldags at det passer bedre med en commodore 16 i stedet.for tv boksen

en løsning kunne være at bruge en gammel videobåndmaskine ( båndet behøver ikke at virke) Den kan have en scart elleranden slags indgang for composit eller rgb (bedre) som du kan slutte boksen til. Så sættes maskinen til aden indgang, og du kan tune fjernsynet ind på dens uhf modulator,
Så dan får du billedet overført. Men det lever slet ikke op til den kvalitet du ville kunne få med et moderne digitalt tv.

Selv fra 83 er det et elendigt fjernsyn som ikke har anden indgang.

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 22-07-13 21:57

Du må have mange penge ... da du har råd til et så gammelt TV ...som bruger så meget strøm

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-07-13 10:25

bruger man ikke DVB - T nu omdage

Kommentar
Fra : transor

Dato : 23-07-13 23:22

T er til radiobølger fra sendere på jorden.
C er til kabelforbindelse.

Man bruger c eller t efter behov. Ikke efter mode.