/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
hvilket kamera skal jeg have?
Fra : linelli
Vist : 605 gange
17 point
Dato : 21-07-13 17:51

Hej

Jeg vil gerne have et kamera men ved ikke hvad jeg skal vælge.
Vil i hjælpe mig?

Krav:
Den må højest koste 1000 kr
Der skal kunne være mindst omkring 500 billeder på den.
Så skal man selvfølgedig kunne tage billeder med den.

på forhånd tak

Kommentar
Fra : poten

Dato : 21-07-13 18:09
Kommentar
Fra : ppk

Dato : 21-07-13 18:40

Canon Power Shot syntes jeg er sagen

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 21-07-13 19:22

Citat
Så skal man selvfølgedig kunne tage billeder med den

Og hvilken kvalitet skal det være i?

Kommentar
Fra : Tak_for_hjælpen

Dato : 21-07-13 19:37

Vi har dette, eller en model eller 2 før denne og vi er meget glade for det - nej det er ikke super fansi og kan alt muligt, men det tager gode fotos og er til en ok pris

http://www.pricerunner.dk/pi/29-2866488/Digitalkameraer/Sony-Cyber-shot-DSC-W710-Produkt-Info

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 21-07-13 20:02

>Canon Power Shot syntes jeg er sagen...

Det syntes jeg også, det næst bedste efter EOS spejlrefleks, i en langt dyrere og tungere klasse
men efter at jeg har foræret min kone et Canon Ixus 310 HS, bruger vi ikke mere mit Power Shot.

Ixus 310 HS er købt i Medie Markt Flensborg, dog til noget over de 1000 kroner,
men det er sikkert billigere i dag der syd for grænsen, i Danmark koster det nok omkring 2000 kr.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 21-07-13 20:43
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-07-13 22:30

Og hos kamerahuset kan du selv afhente hvis du vil.
http://www.kamerahuset.dk/contact_us.php

Ps. Mit Canon er købt der for nogle år siden.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 21-07-13 23:27

Men de fremsender kameraet fragtfrit frem til 18. august..... og det er da værd at tage med.

Jeg købte også min G11 i kamerahuset

Kommentar
Fra : linelli

Dato : 22-07-13 09:04

Flere har skrevet et canon power kamera men hvad koster sådan et ?

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 22-07-13 10:19
Kommentar
Fra : linelli

Dato : 22-07-13 12:54

Hvor mange billeder kan der være på det kamera i anbefaler?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-07-13 20:42

Et Canon camera som der omtales, kan der med et 2 GB kort, være over 1000 billeder alt efter valgt opløsning (antal pixe pr. billede), men batteriet skal nok lades ind i mellem.

Kommentar
Fra : js2706

Dato : 23-07-13 01:03

Hvor mange billeder der kan være ad gangen, kommer vel kun an på, hvilket sd-kort man sætter i. Men selvfølgelig slipper strømmen op hen ad vejen, og så må der lades op! Der er gode tilbud på små kameraer netop nu - osse her til lands. Til under en tusse. Jeg har selv absolut god erfaring for (med et lille Canon), at man kan lave glimrende billeder uden at behøve et dyrt og tungt spejlrefleks. Men det er selvfølgelig op til en selv at vurdere, hvad man vil være tilfreds med! Mit kører på almindelige standard-batterier, og jeg har bare et ekstra sæt med i lommen!

Kommentar
Fra : BilstrupV

Dato : 23-07-13 09:31

Du kunne jo melde dig ind hos "Forbrugerrrådet" og læse deres testresultater i "Tænk" - og selvfølgelig en masse andre lærerige tests. En enkelt test kan også købes særskilt.
Dette abonnement kan varmt anbefales, når man ikke selv ønsker at betale en masse lærepenge..

Mvh Jørgen

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 23-07-13 11:53

B.T kører i øjeblikket et rigtig godt tilbud på et Sony CyberShot DSC-W710S til 579,- kr.
Det kan stort set alt hvad man kan forvente sig af et lommekamera til 1000,- kr. eller derunder!

Hvis du snupper et SD kort på 4 GB med, til 79,- kr., så kan du have langt over 500 billeder på kortet!

Se specifikationerne her;

http://www.lidtmere.dk/btshop/elektronik/sony?utm_campaign=c_events-sony-cybershot-28-2013&utm_source=btdk&utm_medium=banner-redaktioneltbanner&utm_content=

Kommentar
Fra : linelli

Dato : 28-07-13 17:30

Tak for alle de svar det er dejligt