/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Shu-Bi-Dua måske ?
Fra : ppk
Vist : 2404 gange
500 point
Dato : 20-07-13 15:28

Hej

Vi er et par stykker, der er uenige om hvem det er der i slutningen af et af deres numre, siger følgende:

Er der flere lune deller Erna og lidt efter bliver der på klingende jysk svarret NEJ

Sidder nu og bliver i tvivl om der måske i stedet bliver sagt:

Hvaaa? Erna er der flere lune deller ? og stadig svaret lidt efter NEJ

Jeg mener det er noget far en Shu-Bi-Dua LP af de første de lavede, hvorimod fruen siger det no er noget med Ib Grønbæk.

Håber der er nogen der kan give et godt svar på dette.

PPK

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 20-07-13 16:51

Det var en svær opgave, men tror jeg har fundet frem til det.

Her er den lille lydfil jeg fandt frem til.
Hva' - er der flere varme deller, Erna?
www.m-r.dk/Lyd/VarmeDeller.wav

Det skulle være fra noget MONRAD & RISLUND - RUB OG STUB
http://www.m-r.dk/Numre/Numre.asp?pTitel=SEND+MIG+EN+LOK+AF+DIT+H%C5R%2C+MARI

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 20-07-13 18:18

Hmm, jeg synes stemmen lyder lidt ung.

De Nattergale har også brugt Erna i deres tekster, det var ikke bare Gurli.

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 20-07-13 19:33

katekismus

Den lydfil lyder som den rigtige er den ikke lidt længere så man kan høre om Erna siger NEJ ?

Men jeg syntes så ganske bestemt, at jeg forbinder den med noget med Shu-Bi-Du

Ved du noget om hvilken plade/cd den stammer så ? har lige kigget lidt på dit link uden at finde den.

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 500 point
Dato : 20-07-13 19:47

Det er beskevet i mit link.

Se de små billeder ud for CD.

Fx er det på MONRAD & RISLUND DET STORE TRIUMFTOG 30 års jubilæum cd.

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 20-07-13 19:54

katekismus

Tak for tippet, undersøger det nærmere.

PPK

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-07-13 20:23

er der flere varme deller erna
http://gratisupload.dk/vis/699222

Godkendelse af svar
Fra : ppk

Dato : 21-07-13 09:00

Tak for svaret katekismus.

Det var desværre konen som gættede rigtigt på Monrad & Rislund

Og jeg/vi har så fundet en af de gamle skiver frem, hvor vi har hørt nummeret fra

Have en god dag

PPK