/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Citron træ
Fra : susss
Vist : 446 gange
50 point
Dato : 19-07-13 11:19

Undre mig at mit citron træ havde et kæmpe væld af blomster hele foråret og der kom citroner alle små grønne frugter..men efterhånden smed den alle de grønne frugter så ingen blev tilbage på træet...Kan nogen sige hvordan man bedst får mulighed for at få sine frugter til at blive på træet..? den bliver vandet fast engang om ugen og får gødning en speciel en til citroner står i en udestuen trukket lidt tilbage for den værste sol..men den får sol...man siger jo at de er selvbestøveme...synes det virker underligt..nu er der nye blomster på vej igen..Burte man måske sætte den ud til bierne ?

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 19-07-13 11:54

På denne årstid skal du nok sætte det ud. Det klarer indtil et par graders frost, bare jorden om rødderne ikke bliver frossen. Det er jo et levende væsen - hvorfor holde det i fængsel hele tiden?

Kommentar
Fra : susss

Dato : 19-07-13 13:05

Sætter det ud til bierne

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 19-07-13 15:21

Da jeg købte et citrontræ til min datter, blev jeg kraftigt tilrådet at omplante i større potte i en speciel jord. Jeg tror ikke det blot var et salgstrick, min planteskolegartner plejer at være meget reel.

Kommentar
Fra : susss

Dato : 19-07-13 16:46

Ja det kunne være jeg skulle prøve det, men nok ikke før til næste forår..tak for dit råd. Har din datter fået citroner ?