/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Hvordan fremstiller man e-books?
Fra : mjanneh
Vist : 432 gange
40 point
Dato : 18-07-13 08:58

Hej

Jeg har et lille pjece (60 sider), jeg gerne vil lave som e-bog. Dvs jeg vil gerne lave den sådan, at man kan downloade den (gratis) i de mest gængse e-bogsformater.

Jeg kender selvfølgelig den alm. pdf-mulighed, og kender også ibook creator. Men findes der ikke særlige formater til fx android og kindle? Og måske noget mere generelt?

Hvilken software kan man bruge til opsætning? Jeg arbejder selv i word og Indesign

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 18-07-13 09:31

Lav den i Epub formatet/standarden, så kan alle stort set læse den, uanset deres hardware!
( http://da.wikipedia.org/wiki/EPUB )

Der findes Epup readers til både PC, Mac, Android, iPhone og Kindle!

Epup editor til at lave bogen, findes både i gratis- og betalingsudgaver!

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 18-07-13 23:25

Du kan også eksportere i epub fra iBook creator

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 19-07-13 07:53

- du har alle værktøjerne i InDesign...

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 20-07-13 20:45

Har du overvejet at bruge dette:

http://issuu.com

Kommentar
Fra : mjanneh

Dato : 20-07-13 22:43

Tak for svarene så langt. Nu er jeg i hvert fald kommet i gang.

Jeg forstår, der findes adskillige formater, og jeg kan ikke rigtig finde rundt i dem - endnu.

Jeg vil i hvert fald lave en version i ibooks og en til Kindle. Og en traditionel pdf. Men så er der formatet, bibliotekerne bruger og det andet epub (hvis jeg forstår det rigtigt). Epub er sørme ikke kønt, eller også skal jeg bare kigge mere på det?! issuu.com ser nydeligt ud, men jeg har indtil videre kun set på det i Safari på OSX - skal også lige tjekke det i andre browsere.

Findes der en samlet oversigt et sted, så man kan læse om det forskellige? Sådan en oversigt kunne jeg godt bruge...