/ Forside/ Karriere / Offentlige / Klageinstanser / Spørgsmål
10  rotw 300
Bøvl med forhandler angående garanti
Fra : Maadsen
Vist : 471 gange
20 point
Dato : 15-07-13 17:39

Hej Kandu.

Vi står i den uheldige situation at vores nye køkken desværre er blevet vandskadet i skabet unden vasken. Huset er lige blevet bygget og derved har vi fået en fornem Quooker
Det víser sig så at Quookeren har haft en utæthed et sted og derved har oversvømmet skabet med vand, nu kan man ikke engang åbne opvaskemaskinen ved siden af idet træet har udvidet sig så meget.

Vi har så taget fat i forhandleren som både har solgt køkkenet og Quookeren i håb om at få dækket reperationerne af køkkenet. Forhandleren mener ikke det er hans problem og bedte os henvende os direkte til Quooker.

Hvordan står vi i denne sag? Kan han på nogen måde slippe for at dække skaderne?

Mvh
Daniel Madsen

Kommentar
Fra : poten

Dato : 15-07-13 17:47

Det er den der har installeret køkkenet og Quookeren I skal rette klage imod...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-07-13 17:54

Fiabriksgaranti dækker som regel ikke følgeskader.
Er apparatet opsat fejlagtigt ved uheld, så er det den som har opsat der skal dække evt. via sin ansvarsforsikring.

Kommentar
Fra : Maadsen

Dato : 15-07-13 17:55

Det er også forhandleren som vi har købt det ved der har sat det op. Han bliver bare ved med at sige det ikke er hans problem og vi skal kontakte Quooker fordi det er deres produkt som er gået i stykker.

Kan bare ikke se hvordan det ikke kan være hans problem, han er forhandler af Quooker så hvorfor skulle vi tage kontakt direkte til Quooker når det er ved ham det er købt?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 15-07-13 17:58

Det er efterhånden en flere år gammel lov at forhandlere og butikker har ansvaret for at tingene fungerer, og det er jo ikke det store problem for dem hvis de sender bolden videre istedetfor blot at afvise.
Finder fabrikken eller importøren ud af at dimsen i køkkenet er fejlmonteret hænger anvendte håndværkere på den.

Men der sker nok ikke noget ved at kontakte firmaet

http://www.quooker.dk/dk-dk/faq.html

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 15-07-13 18:59

Den der har sat det op har ansvaret. De står inde for produktet og skal sende problemet videre til fabrikanten.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 15-07-13 22:09

I henhold til købeloven er DET forhandlerne der har forpligtelsen over for forbrugeren hvad der så er i mellem forhandler og producenten HAR inten med forbrugeren at gøre.så simpel er det

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 15-07-13 22:52

Jeg ved ikke, om forbrugerklagenævnet tager sig af klager i forb. med byggeri/installation af køkkener, men prøv at kontakte dem, om ikke andet kan de sikkert fortælle hvem der kan hjælpe dig.

http://www.forbrug.dk/Dine-klagemuligheder/Saadan-klager-du/Klag-til-Forbrugerklagenaevnet

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 16-07-13 00:18

du skal få en advokat til at sende en skrivelse til forhandleren.
det er forhandleren der skal tage slagsmålet med producenten eller importøren eller hvem han nu har købt apparatet hos.
det er jo ikke anderledes end hvis du havde købt en defekt computer.
reklamationsproceduren er nøjagtig den samme, og hvis køkkenfirmaet ikke kan forstå det, må der tages andre metoder i brug.
er det samme mand der har monteret køkkenet, som har monteret quookeren, er det jo slet ikke sikkert han har autorisation til at montere den slags.
det kræver en vvs installatøreksamen når man roder med brugsvand, så der kan montøren allerede have pådraget sig et erstatningsansvar som han sikkert ikke kan få sin egen forsikring til at betale.
men det er jo ikke dit problem

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 16-07-13 09:49

Når forhandleren har fået "chancen" flere gange "uden effekt",er der ikke andet at gøre,end at gå den lige vej til producenten eller importøren. De kan lægge pres på vedkommende,og i sidste ende true med at inddrage forhandlingen.

Vi fik installeret et hængetoilet. Der kom med nogle mærkelige lyde,og begyndte at "løbe". VVS`eren var her flere gange,uden nævneværdigt resultat. Og mente det skulle være sådan.
Standardsvar.

Så kontaktede jeg Ifö importøren, og "slog i bordet". Så kom der andre boller på suppen.

M.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 17-07-13 08:34

Citat
Der er mere end 100.000 brugere af Quookere i Danmark. Her kan du læse en række udtalelser fra dem. For at være helt sikre lavede vi også en stor undersøgelse i 2009, hvor 99% af de adspurgte udtaler at de er tilfredse med deres Quooker. Det taler vist for sig selv!

Man kan så undre sig over at de ikke findes her:

http://www.trustpilot.dk/review/www.quooker.dk

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 17-07-13 09:19

Citat
Man kan så undre sig over at de ikke findes her:

http://www.trustpilot.dk/review/www.quooker.dk
[Hahahahaha]

Hvem har sagt at alle firmaer død og pine skal ind på Trustpilot eller Facebook............masser af bedømmelserne er enten firmaerne selv der sætter folk til at rose, eller tosser der brokker sig ad helvede til grundet enkeltoplevelser der absolut ikke er dækkende for den øvrige popularitet et firma kan have.

Min bemærkning om tosser gælder slet ikke det ødelagte køkken, producenten har været uheldig med en ud af mange, eller en håndværker har fjoget med opsætningen.

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 17-07-13 09:35

Hvis du vil lave en sag over for installatøren, skal du starte forfra og sende en skrivelse vedr. problemet og påpege, hvem der har ansvaret. Brug de gode link, der er her. Samtidig bede om en udtalelse fra installatøren med svar f.eks inden 7 dage. Hvis du ikke får svar, send et anbefalet brev med samme ordlyd og henhold dig til, at du føler dig tvunget til at overdrage sagen til en advokat og krav om yderligere betaling af dine advokatsalærer i forbindelse med sagen, hvis du ikke hører nærmere fra installatøren. En anden vej er måske forbrugerankenævnet, der tager sig af sager med værdier vist nok over 500 kr.