/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
counterstrike
Fra : Pytten1510
Vist : 829 gange
100 point
Dato : 13-07-13 14:52

hej
Har brug for lidt hjælp.
Counter strike er lige installeret på pc. Vista.
Når jeg prøver at starte ved at trykke - find server - låser spillet og jeg kan ingenting...
Nogen som har en løsning på det ?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 13-07-13 15:30

Har du givet tilladelse til at spillet kan komme på nettet?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 13-07-13 15:30

Gennem din firewall altså.

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 13-07-13 15:37

Ja, det er jeg ret sikker på. Har You see sikkerhedspakke og har sammenlignet indstillingerne fra en anden com, som der ikke er nogen problemer med...men får nu også en fejl : hl2.exe svarer ikke ??

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 13-07-13 15:52
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 13-07-13 15:53

NB: kender intet til spillet, så kan ikke hjælpe mere end Google kan

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 13-07-13 16:36

hmmm...det var der ikke megen effekt i

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 13-07-13 16:40

Hvad med at prøve at geninstallere spillet - noget er der jo gjort forkert, ellers ville det jo sikkert virke...

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 13-07-13 16:48

Jeg har prøvet at geninstallere....hjalp heller ikke...
Det underlige er at der ingen problemer er, indtil man går ind og vil vælge server...så fryser det hele...hvis man går ind og opretter server, vil den gerne..

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 13-07-13 16:53

[CITAT]hvis man går ind og opretter server, vil den gerne..[/CITAT

hvad er så problemet?

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 13-07-13 17:33

da kan de ikke spille på de servere hvor de gerne vil spille...de kære unge mennesker....jeg kender ikke til spillet, men ungerne bruger det meget og forventer at jeg løser problemerne, når de opstår

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 13-07-13 17:58

Hvilken "counter strike" er der tale om?
Det originale, 1.6 eller source?

De problemer jeg selv har oplevet i server listen er den ikke viser nogle resultater.
Det blev løst med en bedre router. Spillet spurgte ud til så mange servere på engang at nettet simpelthen gik ned.

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 13-07-13 18:07

Det er source....men da der ingen problemer er med den anden pc...den har fin net forbindelse..?

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 13-07-13 18:12

Ok, skulle lige have det bekræftet at jeg forståd det rigtigt.
Desværre kan jeg ikke lige finde andre som har oplevet at spillet fryser på dette tidspunkt.

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 13-07-13 20:23

Og nu får jeg beskeden hl2.exe er holdt op med at fungere ??

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 14-07-13 16:40

Jeg tror nok at jeg er kommet frem til, at det er fordi service pack 2 ikke er installeret ? Det har jeg nu forsøgt, men kan ikke få lov idet sprogpakken ikke understøttes ?? Hvordan løser jeg dette problem. Har været inde på microsoft og div andre sider og forsøgt at læse mig frem til det...men det er ikke gået så godt
Jeg har lige nu servicepakken liggende på skrivebordet, klar til at blive installeret...men den vil ikke...

Kommentar
Fra : poten

Dato : 14-07-13 17:14

Den skal jo heller ikke ligge på skrivebordet - den skal installeres fra her eksempelvis: http://windows.microsoft.com/da-dk/windows/service-packs-download#sptabs=win7

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 15-07-13 09:12

Citat
Jeg tror nok at jeg er kommet frem til, at det er fordi service pack 2 ikke er installeret ? Det har jeg nu forsøgt, men kan ikke få lov idet sprogpakken ikke understøttes ??

Hvilket sprog er din XP på? hvis den er Engelsk skal du hente sevicepack´en på samme sprog.
Eller har du hente en service pack på Engelsk til en DK XP - samt du skal hente den udgave der passer til din pc´s bit x32 eller x64

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 15-07-13 09:41

Jeg har nu fået installeret sp2, opdateret alle drivere og afinstalleret og installeret steam og ccs endnu engang....men den fryser stadig og kommer med fejlen hl2.exe er holdt op med at fungere... ?

Kommentar
Fra : poten

Dato : 15-07-13 10:35

Måske noget du kan bruge her?

http://www.youtube.com/watch?v=Cs_BehTMqHA

Kommentar
Fra : poten

Dato : 15-07-13 10:36
Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 15-07-13 12:39

Har nu undersøgt begge links....men enten er det fordi jeg ikke helt forstår det...eller også er vores systemer ikke de samme. Jeg har Vista home basic

Kommentar
Fra : poten

Dato : 15-07-13 12:52
Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 15-07-13 13:05
Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 15-07-13 15:19

Hmm..... nu er jeg begyndt at mistænke grafik kortet for at lave "ballade". Det er Geforce 8600 GT, 512 mb. Det burde kunne trække spillet. Har lige igen opdateret driver, og får at vide at Spiloptimering er ikke parat...optimer spilindstillingerne til din pc ???

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 15-07-13 20:14

+

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 15-07-13 20:21

Er spillet hentet til brug til den maskine du kører = nogle spil hentes/købes til en X32 og kan IKKE bruges på en X64 og? omvendt.
Prøv at kør filen/ spillet i kompatibilitets (svært ord efte 10 genstande) tilstand eller smid en virtuel maskine på den, kommer spillet på en skive - så prøv om DVDfab virtuel drive kan hjælpe = programmet er gratis og kræver ikke megen viden.
http://www.dvdfab.com/virtual_drive.htm

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 15-07-13 20:38

Citat
så prøv om DVDfab virtuel drive kan hjælpe = programmet er gratis og kræver ikke megen viden.

Mener også du kan hente en gratis version hos MS, men om den virker på en Vista?
https://www.google.dk/#sclient=psy-ab&q=virtual+machine&oq=virtuel+ma&gs_l=hp.1.1.0i10l2j0j0i10.0.0.1.592.0.0.0.0.0.0.0.0..0.0....0...1c..19.psy-ab.4ede4v7kdJ4&pbx=1&bav=on.2,or.r_cp.r_qf.&bvm=bv.48705608,d.bGE&fp=c783d31616ad50c&biw=1008&bih=558

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 15-07-13 20:40

Citat
Supported Operating System
Windows Server 2003, Standard Edition (32-bit x86), Windows Server 2003, Standard x64 Edition, Windows Vista Business, Windows Vista Business 64-bit edition, Windows Vista Enterprise, Windows Vista Enterprise 64-bit edition, Windows Vista Ultimate, Windows Vista Ultimate 64-bit edition, Windows XP Professional Edition, Windows XP Professional x64 Edition , Windows XP Tablet PC Edition

An x64-based or an x86-based computer with a 400 MHz or faster (1 GHz recommended) processor with L2 cache

Processor: AMD Athlon/Duron, Intel Celeron, Intel Pentium II, Intel Pentium III, Intel Pentium 4, Intel Core Duo, and Intel Core2 Duo

RAM: Add the RAM requirement for the host operating system that you will be using to the requirement for the guest operating system that you will be using. If you will be using multiple guest operating systems simultaneously, total the requirements for all the guest operating systems that you need to run simultaneously.

Available disk space: To determine the hard disk space required, add the requirement for each guest operating system that will be installed.

Virtual PC 2007 runs on: Windows Vista™ Business; Windows Vista™ Enterprise; Windows Vista™ Ultimate; Windows Server 2003, Standard Edition; Windows Server 2003, Standard x64 Edition; Windows XP Professional; Windows XP Professional x64 Edition; or Windows XP Tablet PC Edition

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 100 point
Dato : 15-07-13 20:44

NB: sidst jeg prøvede det, skulle der indstalleres et FIX/ som vist nok også ligger hos MS før det kunne indstalleres = søg selv.
Men hvis spille burde kunne køre på den maskine du ? sidder med, så hold dig fra MS virtuelle, da den kan give masser af andre problemer, på lang sigt. Og det er bare min erfaring.

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 15-07-13 20:58

Spillet er ikke hentet til den maskine. Jeg har installeret det og logget ind med en oprettet bruger...jeg prøver det ovenstående og ser om det hjælper noget...

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 15-07-13 23:26

Nå...den vil bare ikke....

Maskinen har Vista home basic
Intel(R) Celeron(R) D CPU3.33GHz 3.33 GHz
Ram 2 GB
32-bit operativsystem
Grafikkort: Nvidia Geforce 8600GT 512mb

Har af- og geninstalleret steam og ccs flere gange, brugt en allerede oprettet bruger for at logge ind (spillet er ikke købt til denne maskine)...det kan jeg godt, men når der skal spilles fryser det når man vælger find server...
stadig hl2.exe fejl.
Grafikkortet understøtter spillet, men når jeg går i Nvidia Geforce Experience, får jeg meddelsen ...beklager, men Geforce Experience kan ikke optimere spil på denne pc....

Har ikke haft held med noget af ovenstående endnu

Godkendelse af svar
Fra : Pytten1510

Dato : 16-07-13 17:41

Tak for svaret mig-selv. Jeg har "kastet håndklædet i ringen" og givet op....nu brugt flere dage, og det er stadig ikke lykkedes...tak for din tid.