/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Materiale til advokatsekretæruddannelsen
Fra : Lundorff01
Vist : 505 gange
20 point
Dato : 11-07-13 10:16

Hej!

Jeg går for tiden og overvejer uddannelsen som advokatsekretær, men jeg kan umiddelbart kun finde nogle korte oversigter (http://www.advokatsekretaer.dk/studieformer/au-basis/studieplan/) over det faktiske indhold.

Finder der nogle mere konkrete bøger e.l. som i højere grad kan fortælle mig hvad uddannelsen indholder rent fagligt? Problemet er jo, at man binder sig 100% til den fulde betaling (~ 15.000 kr som selvstudie), og hvis man opdager at det er helt forkert, så er det jo mange penge der går tabt.

(Er ny her så jeg håber dette er det rettet sted at spørge :)

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 11-07-13 10:43
Kommentar
Fra : marken84

Dato : 11-07-13 10:44

Du kunne jo eventuelt prøve: http://www.advokatsekretaer.dk/kontakt/

Kommentar
Fra : Lundorff01

Dato : 11-07-13 11:27

Ja jeg har både læst den først og taget kontakt til dem. Hende jeg snakkede med virker ganske flink, og hun skriver bl.a. at:

"Vi har selv udarbejdet alt vores undervisningsmateriale til AU Basis og AU Plus uddannelserne. Henholdsvis 3 og 4 store ringbind fyldt med lektionsmaterialet, originale blanketter, bilag, øvelsesspørgsmål og opgaver mm. Det er ikke muligt at få udgivet bøger, da de når at blive forældet pga. alle de løbende ajourføringer vi har, hver gang der kommer nye lovændringer eller nye takster osv."

Det er jo meget forståeligt, men det gør det lidt svært at se hvor svært/tungt materialet er.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 11-07-13 12:24

Citat
Det er jo meget forståeligt, men det gør det lidt svært at se hvor svært/tungt materialet er.

Der er ting der taler for at det åbenbart ikke lige er dig der er egnet til sådan en uddannelse...

Kommentar
Fra : Lundorff01

Dato : 13-07-13 09:03

Citat
Der er ting der taler for at det åbenbart ikke lige er dig der er egnet til sådan en uddannelse...

Hvorfor? Fordi jeg gerne vil vide noget lidt mere konkret om uddannelsen før jeg påbegynder den?

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 13-07-13 12:53

Citat
Hvorfor? Fordi jeg gerne vil vide noget lidt mere konkret om uddannelsen før jeg påbegynder den?

Næh, men så er det da vel på uddannelses stedet det er det nærmeste sted at få de oplysninger man skal bruge.

Det virker ikke særligt intelligent at spørge herinde.

Kommentar
Fra : Lundorff01

Dato : 13-07-13 18:20

Citat
Næh, men så er det da vel på uddannelses stedet det er det nærmeste sted at få de oplysninger man skal bruge.

Det virker ikke særligt intelligent at spørge herinde.

Ja nu har jeg jo allerede spurgt direkte hos uddannelsesstedet, men uden at få så meget svar. Så er det er vel meget relevant at søge information andetsteds. Det virker mest som om du forsøger at provokere en reaktion, for du bidrager da intet til spørgsmålet.

Kommentar
Fra : poten

Dato : 14-07-13 00:11

hvad går spørgsmålet ud på her?

Citat
Finder der nogle mere konkrete bøger e.l. som i højere grad kan fortælle mig hvad uddannelsen indholder rent fagligt? Problemet er jo, at man binder sig 100% til den fulde betaling (~ 15.000 kr som selvstudie), og hvis man opdager at det er helt forkert, så er det jo mange penge der går tabt.

hvis du ikke kan få konkret viden om et studie på undervisningsstedet hvor fise skulle man ellers få det at vide - du må da spørge igen. Eller opsøge et bibliotek eller lignende...