/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Miele w485 tager ikke vand ind
Fra : KennethRJ
Vist : 339 gange
20 point
Dato : 09-07-13 17:26

Hej folkens,

Som i kan se, tager min maskine ikke vand ind.
Jeg har målt at der ikke komme spænding til magnetventilen.
Ventilen får spænding fra sæbeskuffen,hvor der sidder et lille print og nogle plastik tandhjul.
Jeg har renset sæbeskuffen og kan se at der ligger vand i røret fra sæbeskuffen og ned til tromlen.
Kan det være mit problem?
Jeg håber der sidder en ekspert som ved lige præcis hvad der er galt med min maskine :)
På forhånd tak

Mvh
Kenneth

Kommentar
Fra : finnostervig

Dato : 09-07-13 18:15

Jeg tror du skal checke føleren for vandstand. Den er normalt rund, sidder sikkert bagest synlig fra oven , har ledninger og en slange der er forbundet til bunden af tromlen.'
Hvis denne slange er stoppet, tror elektronikken / føleren måske at der ER vand i tromlen.

Prøv at tage slangen af ved føleren og pust i den, der kan sidde noget sæbe/skidt i den.

Hvis du sætter maskinen til at skylle eller centrifugere, kører afløbspumpen så ?

Når den ikke tager vand ind, kører den så bare som om der er vand i ?

Hvis den ikke gør noget som helst, kan der værer vand i en beholder i bunden, den har en føler der så meddeler maskinen om ikke at gøre noget.

Lidt mere info tak

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 10-07-13 17:28

Citat
Som i kan se, tager min maskine ikke vand ind

Det kan vi ikke se.

Kommentar
Fra : KennethRJ

Dato : 10-07-13 19:03

Finnostervig,
Tak for rådet indtil videre, jeg ser efter den føler og vender tilbage med mere info :)

@teil: lad være med at spilde min tid.