/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Ingen internet forbindelse
Fra : Marush
Vist : 478 gange
40 point
Dato : 08-07-13 12:38

Hej Folkens

Jeg har en pc med win xp på. Jeg har været ramt af denne her politivirus og har fået ordnet det værste via en Hiren's Usb. Mit problem er, at jeg stadig ingen internetforbindelse kan få på mit OS. Jeg har et kabel tilsluttet min computer via en router, og jeg kan sagtens få forbindelse via Hirens boot cd. Jeg har skannet min computer flere gange med diverse skannere bl.a. Malwarebytes antimalware og der er også blevet fundet noget men der har ikke været infektioner i de sidste skanninger jeg har foretaget. Jeg håber der er nogen som er villige til at hjælpe mig lidt.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 08-07-13 16:06

Er det alle slags internetforbindelser ?

Hvad med skype, telnet og ftp?

Internet er jo meget andet en webet.

Prøv at fjerne resterne af din internet browser og installer derefter en ny.

Kommentar
Fra : Marush

Dato : 08-07-13 18:16

Det er sådan at der inde på netværksforbindelser under LAN-forbindelsen står "netværkskablet er ikke tilsluttet, med firewall"

Jeg har ikke Skype og lignende og jeg har forsøgt at åbne internet via forskellige browsere. derudover kan jeg heller ikke få opdateret mine programmer, bl.a. antivirus. Det er blevet gjort manuelt.

Kommentar
Fra : finnostervig

Dato : 08-07-13 18:30

Prøv at fjerne dit netkort i system enhedshåndtering og lav en genstart.

Lyder fjollet, men din tcpip protokol kan være kvæstet og når computeren finder dit netkort efter genstart, vil der være installeret en frisk kopi af drivere og protokoller.

Kommentar
Fra : Marush

Dato : 08-07-13 18:46

fjernede netkortet i systemet og genstartede og den blev gen-installeret, men det hjalp desværre ikke.

Kommentar
Fra : ankerpetersen

Dato : 08-07-13 22:15

Prøv at genstarte routeren
Mvh
Anker

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 09-07-13 08:09

1. Har dit netkort fat i dit net. ?
Kør in command prompt med cmd.
Kør herfra en ipconfig, og se om dit netkort har fået en Ip adresse
Der ser fornuftig ud i dit net, typisk: 192.168.1.1xx.
2. Har din firewall sikret dig så meget at du slet ikke får fat i noget.
Deaktiver din firewall totalt og se om du så kan.
Hvis ok reset din firewall til default.
lidt hjælp på vejen hilsen Steen.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 09-07-13 08:21

Hent "Fix it" fra microsoft på din anden maskine og lig det over via en USB key på den som har problemet, og kør så programmet

http://support.microsoft.com/kb/299357

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-07-13 11:32

WinSockFix er et gammelt, gratis og godt program til at reparere internet forbindelse som er ødelagt af et virus, den fungerer fint på Windows XP:
http://www.softpedia.com/get/Tweak/Network-Tweak/WinSockFix.shtml

Kommentar
Fra : Marush

Dato : 09-07-13 14:30

Genstart af router giver ingenting.

Fix fra Microsoft virkede heller ikke på det.

Og det gjorde WinSockFix heller ikke
Jeg har prøvet både at deaktivere og gendanne standardinstilinger på firewallen. :(

Kommentar
Fra : Marush

Dato : 09-07-13 14:51

Hej Steen

ved Ipconfig står der
medietilstand:. . . . . . . . Mediet afbrudt

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 09-07-13 16:52

Nu skal du jo være opmærksom på at der kan være flere net på din maskine.
men hvis medie er afbrudt, må du nok tjekke kablerne, der er som regel lys i det stik der har fat mellen router. Nå ja du skriver jo også at du har forbindelse hvis du kører fra en hirens boot cd.
Så bør kort og kabel jo være ok. set up skal stå til dhcp og auto dns. I routeren kan du også se hvilken IP din PC får tildelt. Den vil sikkert være den samme om det er hirens der kører eller windows.
så se efter i routeren. hilsen Steen.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 09-07-13 20:21

Hvis først du har haft den Politi virus inde, hvorfor TØR du bruge din pc - uden en formatering.
Og du har sikkert ikke fået slettet alt som den lå ind på din pc.

Kommentar
Fra : Marush

Dato : 11-07-13 17:02

Jeg kunne simpelthen ikke løse problemet, så har valgt at formatere computeren.
Jeg tror det var noget galt med driveren.

Annuller spørgsmålet
Fra : Marush

Dato : 11-07-13 21:58

Jeg har desværre ikke modtaget et svar der kunne løse mit problem, og annullerer derfor dette spørgsmål Men jeg takker alle dem der har forsøgt at hjælpe mig!