/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Andet telekom. / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 810
viber
Fra : pepsimax
Vist : 901 gange
100 point
Dato : 05-07-13 21:51

Hej

har jeg forstået det rigtigt

at hvis jeg er på wifi og bruger telefon eller sms
så er det altid gratis for mig

mvh

Pepsimax

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-07-13 23:08

Det har du misforstået det vil koste udbyderens takst at snakke eller sende sms, wifi er til data trafik og Skype eller andre tjenester som du kan snakke igennem

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 06-07-13 06:22

Viber er kun til appel til appel imellem og man betaler kun for data trafik (3g/4g) hvis man har er netværk der hjemme og kobler op på dette netværk og ringer koster kun data trafik (dvs i de fleste tilfælled er det gratis da der ikke er trafik tæller på disse netværk

Kommentar
Fra : pepsimax

Dato : 06-07-13 10:23

Til o. v. n.

Se lige på dette link

http://www.appsportal.dk/sociale-netvaerk/iphone/128-gratis-mobilsnak-viber-iphone.html

Og dette citat fra siden

Viber er en app hvor du kan foretage gratis telefonopkald - hvor som helst i verden - til andre Viber brugere. Alle Viber funktioner er 100% gratis.
Funktionalitet og brugervenlighed:

Mvh

Pepsimax

Accepteret svar
Fra : sonjor

Modtaget 100 point
Dato : 06-07-13 11:15

Ja, det er gratis. Jeg bruger Viber meget (Android mobil). Min søn og svigerdatter er p.t. på rejse i Østen (Malaysia, Bangkok, Borneo, og de sender meget ofte billeder og sms via Viber (gratis for begge). Har også talt i mobiltelefon med dem. Eneste betingelse er, at begge parter skal have Viber installeret.
Har forøvrigt også Viber installeret på min PC (Win 8).

En anden mulighed er "Whatsapp". Ikke til telefonsamtaler men sms og mms - også gratis, når afsender/modtager har programmet installeret.
Begge kan bruges til på Iphone og Android telefoner
mvh Sonja

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 06-07-13 11:16

Glemte at sige, at det selvfølgelig forudsætter internet (Wifi)

Sonja

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-07-13 14:55

Utroligt at der er lavet ertsatning for skype, og endda med gratis sms mms
(hos skype koster det dog ikke ret meget med sms og samtale er gratis via wifi)
Det bliver spændende at se hvor længe det er gratis.

Godkendelse af svar
Fra : pepsimax

Dato : 08-07-13 21:40

Tak for svaret sonjor.