/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Smider gearolie
Fra : Martin_Svenningsen
Vist : 395 gange
10 point
Dato : 04-07-13 09:02

Min Honda CRX Mrk 1 baneracer har lidt problemer.
Kan sagtens køre nogle træningsomgange uden problemer,
men så snart den får alt hvad den kan tage, mange omgange i træk,
er bundskjoldet fyldt med gearolie når jeg kommer ud. Kan ikke rigtigt vurdere
hvor det kommer fra, troede først det var simmeringen ved drivaksel, men udskiftning hjalp ikke.

Nogle gode ideer til hvad det kan være, eller hvordan jeg lige griber det an,
for man kan sikkert intet se, når jeg skiller den af, da det kun er når den blir "brændt af"

På forhånd tak for hjælpen

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 04-07-13 09:12

Citat
Kan ikke rigtigt vurdere
hvor det kommer fra,

Sæt et mini kamera på.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 04-07-13 09:39

Det mest sandsynlige er leje/pakdåse mellem gearkasse og kobling

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 04-07-13 09:44

det behøver ikke være pakningen der er slidt. dt kan jo også være akslen der er blevet slidt. og så hjælper det ikke at skifte pakningen

Kommentar
Fra : tyller01

Dato : 04-07-13 10:08

det kan være et overtryk i gærkasse kig om åndehullet er stoppet

Kommentar
Fra : Martin_Svenningsen

Dato : 04-07-13 14:05

Da bilen kører offroad er der stor sandsynlighed for at udluftningsslangen er stoppet, tjekker det lige i weekenden.. god pointe tyller01

Kommentar
Fra : transor

Dato : 05-07-13 13:32

Når belastningen er hård bliver gearolien varm, fra motor og fra tab i gearkasse. Olien udvider sig , bliver tyndere og luftrykket øges, så gearolien presses ud af åndehul eller andet sted, hvis det er forstoppet.
Et åbent åndehul , kan holde trykket normalt. Måske skal der en olie fælde på hvis åndehullet er åbent.

Kommentar
Fra : Martin_Svenningsen

Dato : 06-07-13 19:39

Røret var ikke stoppet.. Pillede gearkassen af og det viste sig at der var slået et meget lille hul indvendingt. Fandt det ved at sætte tryk på gearkassen og så skød der olie ud der.