/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
hjælp!!!!
Fra : bygmandbob
Vist : 539 gange
20 point
Dato : 03-07-13 22:47

Vi har lavet en aftale med nogle folk om at deres hun- hund skulle komme og blive bedækket af vores han- hund. Aftalen lød på at vi så skulle få en han- hvalp hvis der kom noget ud af det. Det viser sig at der er kommet 7 dejlige unger ud af det. Nu fortæller de at de er i tvivl om det er vores hund der er faderen fordi deres egen han- hund bagefter hoppede på hund- hunden. Vi har en masse sms'er hvor aftalen står men hvor godt står vi egentlig ift. at få vores hvalp om 8 uger? Er der nogen herinde, der har været udsat for noget lignende? Hvad kan man gøre?

Kommentar
Fra : poten

Dato : 03-07-13 23:20

Citat
Hvad kan man gøre?

Lade være med at finde på så mange tåbelige spørgsmål...

Kommentar
Fra : kimpetersen

Dato : 04-07-13 00:09

Det kan da godt være at de er i tvivl, det kan de også være for der kan være flere fædre til deres hvalpe. Så der kan blive et bevis spørgsmål. Er det ægte hunde der skal stambog føres, så er det en sag for kennelklubben, hvis ikke er det et civilsøgsmål.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 04-07-13 01:06

Hvis de mener, at det er en anden hund, bringer de sig selv i en situation, hvor de skal af med 2 hundehvalpe

Er det hunde med stamtavle, for så mener jeg registreringspapirerne underskrives af hanhundeejeren.

http://www.gipote.dk/hunde-forum/15-Chihuahua-forum/emne/4236-Parring

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 04-07-13 09:47

få lavet en dna test eller betragt det som bare ærgerligt. inden du har kørt sådan en sag færdig, har det kostet dig en formue.

Kommentar
Fra : bygmandbob

Dato : 04-07-13 12:27

Tja, man er da tilbøjelig til at sige pyt. Der er ikke stamptavler på hundene. Det er bare ærgerligt at de først efter vi har haft vores børn med ude og hilse på ungerne fortæller at det nok ikke er vores hvalp. Under hele forløbet har de været søde at sende sms'er og billeder af ungerne og vi har på SMS hvad vi har aftalt med dem, men lige pludselig sår de tvivl???

Kommentar
Fra : kimpetersen

Dato : 04-07-13 22:49

Det kan være deres måde at fortælle at de ikke vil levere til en familie med børn, eller de vil have penge for alle hvalpene så der bliver en fortjeneste til dem.

Kommentar
Fra : corgimor

Dato : 06-07-13 21:09

Jeg har selv et lille opdræt af welsh corgi med DKK bøger, så for det første skal man altid sørge for at der er en skriftlig aftale, når man begynder på den slags ting, ellers skal man kende vedkommende godt,
Du kan forlange, at der bliver taget en dna test, men der kan du jo selv komme til at betale nogle af omkostningerne. Hvis det er pga. af børnene du mener de har trukket i land, syntes jeg du skal få snakket dig til en parringspris i stedet (, ca en hvalps pris ) men det er svært med en mundtlig aftale og da det ikke er med stambøger, kan du ikke få hjælp af DKK eller lignende.
Nu ser jeg du har aftalen på sms så må det vel være ligeså godt som skrevet ned på en stk papir. så vis dem det.

Kommentar
Fra : bygmandbob

Dato : 06-07-13 23:32

Ja det er rigtigt at man altid skal have ting på skrift men regner ikke med at folk kan blive så tåbelige. Mine børn er 15 år så regner da ikke med at det kan være grunden for at de pludselig ikke vil være ved faderskabet. Jeg har talt med en politibetjent, han fortæller at vores sms'er er juridisk bindende så vi står godt hvis vi gider at bøvle med at få hvalpen.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 07-07-13 17:43

Til bygmandbob.

Lad være med at gøre noget - det er efter min mening at smide gode penge efter dårlige, for i en evt. retssag kan I hurtigt smide nogle tusinde ud til advokater, dyrlæger (dna) og lign.
Da der jo er tale om "rundkørsler", dvs. hunde uden stambøger, så tag sagen som en oplevelse !
Havde der været tale om såkaldte "ægte" hunde, havde sagen været en anden, da de er betydeligt mere værd rent pengemæssigt ! Dermed være ikke sagt, ar hunde uden stamtavler ikke kan være gode hunde, for det kan de bestemt - men økonomisk er der ikke så mange penge i "rundkørsler", så find evt. en anden tævehund som I synes godt om - der er sgu' hunde nok at vælge mellem !
Stambogsførte hunde er en sikkerhed for, at opdrætterne (som regel) er hæderlige folk, da man ved parringer skal underskrive papirer, som juridisk er bindende.
Få evt. udskrevet de sms'ere I har, hvis mobilen går i stykker !!?? Det kunne jo være tævehundeejeren er modtagelig for sund fornuft - hvem ved ??

ØV4

Kommentar
Fra : kimpetersen

Dato : 07-07-13 18:11

Eller tag det som en oplevelse - dårlig for jer og god for jeres hanhund. Så må man håbe at tæve ejeren har en dårlig smag over deres opførsel og hvorfor brugte de ikke deres egen hanhund først? (er de i familie ????)

Bedre held næste gang der findes heldigvis fornuftige og ærlige hundeejere.

Kommentar
Fra : corgimor

Dato : 07-07-13 18:47

ja som jeg også skrev så mente jeg også at en sms er lige så god så vis dem den, og så se hvad de siger , og nej det kan næppe være pga. dine børn