/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
generator
Fra : Jakobs25
Vist : 561 gange
279 point
Dato : 02-07-13 21:08

Hej ville høre om en der kan svare mig på lille spørgsmål har en 2000 watt generator
Starte den i dag og virket den fin og så slukket jeg få den igen. Og der jeg skulle starte den igen var der ingen kompresion på den jeg kan bare stå og hive i snoren uden men kan høre den går med rundt og ikke nogen modstand i snoren når jeg hiver i den. Hvad kan der være i vejen

Gad aften

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 02-07-13 21:16

Hvor henne har du lært retskrivning mv.?

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 02-07-13 21:39

Bille 1948, sådan noget spørger man ikke om, enten er han ikke etnisk dansker eller også er han ordblind, den slags handicap gør man ikke nar af - - - fy skam dig!!

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 02-07-13 22:41

Du har sikkert knækket noget ved træk-fjederen, som går i indgreb med selve motoren.
Du skal skille den ad, og se efter hvad der er galt, ikke noget vi kan se her.

Er du heldig, er det bare en 'not' der er knækket/ bøjet og meget nem at skifte (hvis start-mekanismen selv løber tilbage), det kan også være at hele træk/start anordningen skal udskiftes

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 02-07-13 23:08

Hvis starteren går i indgreb, skal du tjekke at tændrøret er skruet ordentligt i.
vh
pbp

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 02-07-13 23:37

Som mig selv skriver så ligger fejlen i træksnormekanismen, der har en pal der skal hoppe ud og gå i indgreb med motoren.
VH Palle

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 03-07-13 00:17

Kan du høre, at motoren går med rundt? Så fungerer træksnor og dens mekanik, men tændrøret er måske gået løs, eller der er gået en pakning. Hvis det er en firtakter, kan ventilerne have sat sig fast i åben stilling; et par dråber petroleum på ventilskafterne og en smule massage kan hjælpe her. Ventilfjedrene eller én af dem kan være knækket/rustet over. Det kan så få én til at spekulere på, om der er oliecirkulation. Er der rigtig oliestand?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 03-07-13 04:50

Citat
der har en pal der skal hoppe ud og gå i indgreb med motoren.

Netop, og på den 'pal' er der en fjeder der sørger får at den går i indgreb, og er den (eller de) sprunget eller hoppet ud af deres plads, så kan træk-mekanismen ikke gribe fat og du står med en træk snors mekanisme der ikke vil noget
Og det kan du ikke se før du har skilt det af og det er ikke særligt svært.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 03-07-13 12:09

NB: du kan prøve at banke på start-'fidusen', det kan være det kan få det på plads igen, men ikke hårdt.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 03-07-13 15:40

Med lidt følsomhed i trækket, kan du mærke om stemlet gå med frem og tilbage. Det kan også ses / Mærkes gennem tændrørshullet. Hvis stemplet bevæger sig og der er nul kompression er der to tre muligheder.

- Der sidder skidt ( koksklump ) i klemme i en ventil, så den ikke lukker.
- En ventil hænger
- Du har kørt uden olie, og motoren er kassabel.

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 279 point
Dato : 03-07-13 17:00

Citat
ikke nogen modstand i snoren når jeg hiver i den

Selv en smadret motor yder modstand og der kan ikke bare trækkes med løs hånd (medmindre det er selve krumtappen der er knækket i start/træksiden), samt den ville sikkert give nogle mærkelige lyde fra sig, når man prøver at starte den.

Godkendelse af svar
Fra : Jakobs25

Dato : 04-07-13 12:38

Tak citat ville prøve og åben den i kigge på den