/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Samsung Tablet 10.1 2 3 g
Fra : dhmoelsted
Vist : 457 gange
100 point
Dato : 02-07-13 08:59

vi har købt 2 Samsung tabletter 10.1 2 med 3 g købt en hos 2 forskellige forh.

den ene opdaterede sig promte til android version 4.1.2
den anden står på version 4.04

hos ONFONE har vi købt 2 simkoert men det ene virker ikke ( det sidder i version 4.0.4)
man siger at sim opsætning ikke kræver anden version ..når jeg sætter mit sim i den " defekte " virker alt..(.her er det MMS vi har problemet med ) vi sidder nu i skrivende stund og venter på simkort nr 3 fra onfone

er der et bud på hvorfor den ene tablet kun virker med mit kort og ikke de fremsendte ...onfone er ved at være træt af mig lidt forvirende håber nogen kan genkende problemstillingen

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 100 point
Dato : 02-07-13 11:56

Det tyder da på at det er onfones kort, eller mobildækning, der er noget galt med.
Nå kortet ikke virker vil den vel heller ikke opdatere med det.
Mange mobiler er indstillet til kun at opdatere via WIFI eller usb ledning til en computer på internettet.
Det kan jo være at den "defekte" telefon er indstillet således men at koden til WIFI ikke er indtastet eller der ikke er åbent for WIFI.

Nu er det svært at gætte på flere fejl, når man ikke ved mere om jeres indstillinger.

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 02-07-13 15:43

Ja den er nok noget trikki ....men kan det passe at man kan levere 2 defekte simkort der ikke virker i nogen af tabletterne ??

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 03-07-13 16:08

Så er det løst vi har idag fået simkort nr 3 tilsendt det virkede jo heller ikke ...så jeg pustede mig op og en ung pige fik den ide og se om tlf nummer til sim var låst ....og det var det mast siden 12 juni og 3 sim senere sku da for dårligt

Godkendelse af svar
Fra : dhmoelsted

Dato : 03-07-13 18:29

Tak for svaret transor.