/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Tv justering
Fra : maxima51
Vist : 381 gange
50 point
Dato : 30-06-13 09:40

Jeg prøver her,kan ikke finde noget om tv.Jeg har problem med tv indstilling.På DR 1 hvis der bliver snakket f.eks. Engelsk,er der en dame stemme som oversæter,meget irriterende at høre på,hvordan får jeg dette problem løst

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 30-06-13 09:45

Du skal ind i dit tv´s opstilling og under lyd fjerne det, med mindre der skal være ekstra den lydkanal på

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 30-06-13 10:32

Den første forudsætning er at du oplyser hvilket TV det er, ellers kan det blive svært at hjælpe dig.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 30-06-13 13:04

Det er fordi du har indstillet på den specielle kanal for læsesvage. Den har en automat, som læser undertekstrerne op.
Du skal i stedet indstille på den regulære DR1 kanal. Billedet er det samme på de to . Og i programmer uden tekster er det nemt at tage fejl.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 30-06-13 20:03

Tror os du har fundet DR1Syn som transor er inde på, kig efter HD DR1, så skulle det være normalt!