/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Nye sikkerheds træsko, gode råd søges.
Fra : KioSan
Vist : 436 gange
20 point
Dato : 29-06-13 19:07

Jeg er lastbilchauffør og går dagligt mange skidt og bliver derved meget træt i ben, fødder og fodsåler samt mine fødder bliver vildt varme.

Jeg har set mange andre chauffører bruge træsko, har aldrig selv decideret gået dagligt i træsko.

Checkede så i går på nettet og fandt disse: www.hksdk.com/s90-sikkerhedstraesko

"S90 fra HKSDK er ubetinget markedets mest anerkendte sikkerheds- træsko. Modellen er meget let og fleksibel samt udstyret med den special udviklede energy- sål, som konstant former sig efter fodens form og tryk. Sålen optager op til 50% negativ energi ved gang på hårdt underlag.

Specifikationer for HKS S90 træsko:

Tåværn i stål
Lette og fleksible
Vandafvisende skaft
ENERGY-sål
Stødabsorbering i hælen min. 20 Joule
Absorber op til 50% af energien, når du går på hårde overflader.
Udstyret med Air-sål - en vaskbar Klimazone-indlægssål
Ortopædisk/bred pasform
Skridsikker
Modstandsdygtig over for olie, syre og benzin
Tåler varme op til 150 grader
Træsko uden kap

HKSDK Fodtøj:

Alle HKS sko er udstyret med en speciel blød AIR-sål, så de er rare at gå i.
Skoene er lette og lavet af materialer med et højt kvalitetsniveau.
HKS har en meget bred pasform, således at de bredeste fødder kan være i dem.
For at undgå fodsved, er hvert eneste HKS sko udstyret med KLIMAZONE - en speciel udskiftelig indlægssål, som holder fødderne tørre og friske.
Alle HKS sikkerhedssko og sikkerhedsstøvler er godkendt i henhold til de fælles europæiske godkendelsesnormer."

Lød rigtig godt så i dag tog jeg ud og prøvede dem.

Træskoen sidder rigtig fint på nær 1 sted, jeg har en lidt høj vrist og selve overkanten på skoen, som også er lavet af læder, presser en del ned på mine vriste. Mit spørgsmål, vil denne kant over vristen med tiden blive "blød" , skal træsko "gås" til, evt ved hjælp af læderfedt, eller vil denne kant altid være hård ?

Mine ben og fødder lider :(

Mvh Kim

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 29-06-13 19:25

Måske hjælper det at gøre ligesom vi i sin tid gjorde med fodboldstøvler: Læg dem i ret varmt vand i 10 minutter og tag dem så på og gå med dem så længe du kan holde ud. Du kan også blødgøre dem yderligere ved at slå på dem (indefra - vend dem om) med en hammer.
God fornøjelse

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-06-13 20:05

Du kan få blokket ud over vristen..............skomager eller hælebar.

Kommentar
Fra : TEAS

Dato : 29-06-13 20:55

Jeg mener at et par sikkerheds sandaler lige er sagen.
mvh
Teas

Kommentar
Fra : nosunshine5

Dato : 30-06-13 02:42

Jeg vil da helt klart anbefale en sikkerhedssandal.

For en træsko der arbejder din forfod på overarbejde konstant, for at holde skoen på. Når du har gjort det i mange år, ligger du nok ikke så meget mærke til det.

Den her kunne være et godt valg. Luftig og indlægssålen kan skiftes ud, hvis den er slidt før skoen er. (Eller du kan få et indlæg i, dette tænker jeg på da du skriver du har en høj vrist. Så kan det være en god ide at støtte vristen.)

http://www.specialbutikken.dk/green-comfort-maja-s1.aspx

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 30-06-13 03:29

et par almindelige sikkerhedssko med et stødabsorberende indlæg er en god investering.
jeg arbejder på boreplatform, og der får vi nogle supergode indlæg til skoene. vi går hele dagen på et hårdt jerndæk, men med indlæg i skoene er man ikke nær så træt i benene som når man går uden.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 30-06-13 09:54

Det undrer mig at de fleste sikkerheds sko ikke har stål i sålen der kan forhindre at man ikke får et søm ind i foden. Eller har jeg bare overset noget.

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 30-06-13 10:18

Til mig-selv:

Rigtigt og forkert. (det har helt sikkert noget med prisen at gøre).
Feks Brynje har sko både med, og uden sømværn.
model xxxxxx-P = uden sømværn
model xxxxxx-SP = med sømværn

MVH

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 30-06-13 11:39

OK; syntes bare det var værd at nævne, da man tit og ofte er mere udsat for at få noget op i foden, end at få noget over tæerne.

Kommentar
Fra : KioSan

Dato : 30-06-13 13:05

Tak for alle jeres svar, kun 2 var brugbare, var nok for træt efter en
arbejdsuge på de 50 timer for at kunne huske det.

Jeg har brugt sikkerhedssko i mange år og har en del erfaring med det.

Mht sikkerheds sandaler, de giver ikke mulighed for at tage af og på hurtigt,
når man sidder i en lastbil 10-12 timer om dagen og skal ind og ud op til 50-100
gange for at levere varer.

Mht "Luftig og indlægssålen kan skiftes ud" læs hvad jeg skriver inden I svarer:
"ENERGY-sål
Stødabsorbering i hælen min. 20 Joule
Absorber op til 50% af energien, når du går på hårde overflader.
Udstyret med Air-sål - en vaskbar Klimazone-indlægssål
Ortopædisk/bred pasform...

Alle HKS sko er udstyret med en speciel blød AIR-sål, så de er rare at gå i.
For at undgå fodsved, er hvert eneste HKS sko udstyret med KLIMAZONE - en speciel
udskiftelig indlægssål, som holder fødderne tørre og friske."

Mht "stål i sålen" (sømværn) kommer det an på hvilket arbejde man har, hvis mn dagligt f.eks går på byggepladser
er det f.eks et krav her. Jeg går mest i fragt.hallen og ved kundernes vare ind- og udlevering.