/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Opvaskerens nederste vinge drejer ikke
Fra : Sanne-Damkjær
Vist : 1046 gange
50 point
Dato : 29-06-13 18:31

Hej
Vores opvaskemaskine (siemens festival) vasker ikke rent mere. Jeg har renset alt hvad renses kan, og haft vingerne ude og blæst dem igennem med kompressoren. Den pumper vandet godt nok ud, for den er tom for vand, når den er færdig. Men især tallerknerne i den nederste skuffe er ikke rene, når den er færdig. Jeg har haft lågen åbnet flere gange mens den vasker, og for mig ser det ud som om den nederste vinge/spulearm ikke kører rundt. Den står på nøjagtig samme sted, hver gang jeg åbner opvaskeren.
Jeg har været på nettet og søge på forskellige løsninger, og er kommet frem til, at det muligvis er spulepumpen der ikke virker mere - men er absolut ikke sikker.
Derfor mit spørgsmål - hvad er der galt? Hvis det er spulepumpen kan det vel ikke betale sig at reparere???
Men hvis det nu var noget andet, kunne det jo måske godt betale sig at reparere. Jeg kan selv reparere den, hvis det er - når bare man har youtube, er det nemt nok

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 29-06-13 19:28

http://www.hvidevareprofessoren.dk/da-DK/Fejlsoegning/Opvaskemaskine/Spuler-ikke-vandet-rundt.aspx

Citat
nogle maskiner har en omskifter, således at der skiftevis spules med øverste og nederste spulearm (vandbesparende foranstaltning, da der kræves mere vand hvis begge arme skal spule samtidig). Denne omskifter kan være defekt, således at maskinen "står fast" i den ene afdeling.

Der står lidt flere ting på linket

Kommentar
Fra : Sanne-Damkjær

Dato : 29-06-13 20:15

så må jeg jo lige se hvordan jeg finder spulehjulet og får det tjekket, der står ikke rigtig noget om det i linket

Accepteret svar
Fra : smuller54

Modtaget 50 point
Dato : 29-06-13 20:20
Godkendelse af svar
Fra : Sanne-Damkjær

Dato : 09-07-13 23:19

Tak for svaret smuller54.