/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Skilsmisser / Spørgsmål
10  pifo 320
Hvordan?
Fra : tpjevser
Vist : 1070 gange
300 point
Dato : 28-06-13 14:24

En kvinde med opholdstilladelse er gift med en dansk mand. Denne mand har stor gæld og står alene på skødet. Kvinden har et lånebevis, som står i begge navne. Der står på lånebeviset, at pengene er lånt til en campingvogn. Hun frygter at registreringsbeviset står enten kun i hendes mands navn eller i en af hans slægtninges navn. Hun har betalt 24.000 på campingvognen. Hun ønsker at flytte hurtigst muligt, og de er enige om skilsmisse. Kan hun på nogen måde komme til at hæfte for mandens gæld? Kan hun kræve campingvognen solgt, så hun kan få sine 24000 tilbage? Campingvognen er i mandens varetægt og vil forblive det. Hvis hun flytter før skilsmissen, kan så skulle betale så manden kan bo i huset alene?

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 28-06-13 14:49

Den er speciel,...
en campingvogn,... og stort set alt andet,. (Bil fx.)
falder i værdi hver dag,... måske skylder 'kvinden' endda penge hvis den blev solgt nu,
og hvis den blev solgt nu,.. ville det formentlig blive på auktion,.. til højestbydende,

mht. div. lån lånebeviser,.. så hæfter kvinden sikkert på alt hvor hendes underskrift står,

men der er mange aspekter i den historie,
fx. værdi af fri bolig mm.

få manden til at skrive sin version,..
så er det meget lettere at vurdere hvad der er op og ned,

kan parterne ikke blive enige på fornuftig vis, bliver det nok en Advokat
der kommer til at afgøre sagen,.. med efterfølgende omkostninger.............

Accepteret svar
Fra : piaskov

Modtaget 300 point
Dato : 28-06-13 16:24

Kort og godt.
INGEN her kan gi' et korrekt svar på det.
Hun skal gå i advokatvagten og spørge om råd.
Derefter går turen nok til en advokat .
Hun kan event. søge fri proces.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 28-06-13 16:28

der skal vel bare laves en ganske almindelig bodeling. det kræves for at man kan blive skilt, og det er altid en god ide at få en advokat til at hjælpe med det.
det koster lidt penge, men de er som regel givet godt ud for mindst een af parterne.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 28-06-13 18:21

Gør som piaskov skriver eventuelt kig her http://www.gratisadvokathjaelp.dk/ ingen herinde kan hjælpe dig.

Godkendelse af svar
Fra : tpjevser

Dato : 11-07-13 08:04

Tak for svaret piaskov.