/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Måske billig GPS
Fra : EA_HS
Vist : 1059 gange
350 point
Dato : 27-06-13 16:09

Dagens tilbudsavis fra Bilka viser en Garmin GPS pris 799,-

Garmin nüvi 2445LM .. med Lifetime Maps
http://viewer.zmags.com/publication/70f44123#/70f44123/3

normalpris 1299 Bilka-kr.
(1002 kr. hos pricerunner.dk)

Pakken indeholder:
nüvi 2445LM (Lifetime Maps)
Cigaret-adapter
Sugekopmontering til bilen
Hurtig referenceguide
USB-kabel

lyder som er udmærket tilbud
men,.. er Lifetime Maps, Liftime ?

iflg. Garmin koster selve - Lifetime Maps pakken 699 kr.
https://buy.garmin.com/da-DK/DK/prod33380.html

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 27-06-13 16:22

Jeg kan kun se den koster 1299
VH Palle

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 27-06-13 16:37

Garmin nuMaps Lifetime GPS opdateringskort, giver dig adgang til, at du kan opdatere din Garmin GPS løbende direkte på Garmins hjemmeside resten af maskinens levetid. Kortet som dækker hele Europa, kan bruges alene til én maskine, idet at det bliver koblet op på maskinens serienummer. Kortet kræver, at der er plads på maskinen minimum 2 GB, så hvis der er ikke er plads nok, skal man have et SD-kort for at få extra plads ledig på sin GPS.
http://netbutik.fdm.dk/garmin-livstid-kort-opdatering.html

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 27-06-13 16:50

Citat
Jeg kan kun se den koster 1299

1299 kr. er det Bilka kalder deres normalpris,.. !
i denne uges tilbudsavis er den på tilbud til 799 kr.
se linket,
http://viewer.zmags.com/publication/70f44123#/70f44123/3
eller find evt. selv Bilkas tilbudsavis for kontrol,

katekismus

nå,.. der er det så billigere hos FDM kan jeg se
og man skal tilsyneladende sikre sig at der er plads (2 GB) til opdateringer,

ellers nogen der har erfaringer, om der er skjulte, fiduser med i købet,.. ?

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 27-06-13 17:18
Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 27-06-13 17:57

jeg klarer det med min gamle nokia n8. der er gratis navigation i hele verden og kortene kan opdateres lige så ofte jeg vil.
jeg bruger ikke telefonen til andet, og det virker perfekt.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 27-06-13 19:05

Citat
jeg klarer det med min gamle nokia n8. der er gratis navigation i hele verden og kortene kan opdateres lige så ofte jeg vil.
jeg bruger ikke telefonen til andet, og det virker perfekt.

det lyder slet ikke så tosset,..

kræver det ikke en internetforbindelse, ?

Citat
der er gratis navigation i hele verden

gælder det også Thailand, ?

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 27-06-13 23:56

Selv om opdateringerne kan fås for ned til 550kr hos fdm, giver det kun 249 for selve maskinen, med bilkas tilbud til 799, så det ser da godt ud.

Kommentar
Fra : kenwood

Dato : 28-06-13 18:54

http://www.ice-shop.dk/raasdal-pndx7-p-1754.html

jeg kører med denne,en hammer god gps,også kan man se hvad der står på den

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 28-06-13 19:15

Citat
jeg kører med denne,en hammer god gps,også kan man se hvad der står på den

kenwood

det ser også billigt ud,..
i det hele taget kan man købe mange forskellige GPS til små penge

sidste år købte jeg fx en Tom Tom (fabriksrenoveret) til 499 kr.

problemet er de mange nye veje der kommer
hvor opdatering er ønskeligt,..
en opdatering koster nemt mere end GPS enheden
bla. derfor har jeg set mig varm på Bilkas tilbud på Garmin

og jeg har aldrig fundet mig godt tilpas med Tom Tom's menu / bruger-venlighed,
(den forrige var også Garmin,.. måske derfor)

men hvad koster opdatering til din GPS,.. ?
- det var egentlig Garmins liftime Maps (update),.. der 'fangede' mine øjne,..

Kommentar
Fra : kenwood

Dato : 28-06-13 21:09

opdatering til igo koster 350 kr,men den leveres med software fra 4 kvartal 2012.

Kommentar
Fra : kenwood

Dato : 29-06-13 08:50

meeen,man kan jo også hente opdateringen her http://thepiratebay.sx/ men det må man ikke

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 13-08-13 14:31

GPS er købt (Garmin)
virker også udmærket,.. men der er mange kryds og rundkørsler den ikke 'kender',

eksempelvis den første rundkørsel efter Middelfart, (mod Odense)
som mindst har et par år på bagen,
https://maps.google.dk/maps?hl=da&ll=55.497248,9.767581&spn=0.002328,0.004726&t=m&z=18&layer=c&cbll=55.497297,9.767371&panoid=JblP-FlvlawUjaB3yziwyg&cbp=12,287.11,,0,3.98

iflg. Garmins website, er kortet (sidste nye) fra sidst i 2012, !

er det generelt / normalt, ?

Accepteret svar
Fra : rotw

Modtaget 350 point
Dato : 14-08-13 08:35

Det har lige været oppe i nogle aviser at hvis man har en billigere gps og skal opdatere skulle vælge at købe ny en med lifetime det kunne bedere betale sig da man også i fremtiden ikke skal betale for endnu en opdatering

Så jo KØB den hvis du skal bruge den

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 14-08-13 14:12

Citat
Så jo KØB den hvis du skal bruge den

Jo tak, jeg har skam købt den omtalte GPS,.. MED Liftime update,
det belv så bare i Elgiganten, da de var billigst,
http://www.elgiganten.dk/product/mobil-gps/gps-til-bil-motorcykel/GARNUVI50LMT/garmin-nuvi-50lm-vesteuropa-gps

men jeg er lidt i tvivl om kortet nu også er sidste nye,
da der er flere veje, kryds og rundkørsler som den ikke kender,

når jeg forsøger at opdatere, fortæller programmet at jeg HAR sidste nye opdatering,. !

spørgsmålet går (nu) mere på om kortversion (sidste nye kort)
hvor gammel er 'sidste nye' kort, (version nr.) ?
og hvor mange fejl er der på andre GPS (div. fabrikater)

den viste rundkørsel,.. ved jeg bestemt er et par år gammel (minimum)
når man klikker på linket,
har google maps tilsyneladende heller ikke fundet ud af krydset er ændret til en rundkørsel,
hvorimod Street View viser en rundkørsel som tydeligvis ikke er bygget hverken sidste eller forrige måned, !

se venligst link
https://maps.google.dk/maps?hl=da&ll=55.497248,9.767581&spn=0.002328,0.004726&t=m&z=18&layer=c&cbll=55.497297,9.767371&panoid=JblP-FlvlawUjaB3yziwyg&cbp=12,287.11,,0,3.98

så det korte af det lange,... hvor gamle er 'nye kort',. ?

Godkendelse af svar
Fra : EA_HS

Dato : 31-08-13 02:47

Tak for svaret rotw.