/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
iPhone 5 4g
Fra : engparken
Vist : 543 gange
300 point
Dato : 26-06-13 09:36

Hejsa
Har en iphone5 jeg kan ikke gå på 4g jeg har opdateret telefonen men stadig er det 3g den køre på hvad skal man lige gøre mere ??? håber på det rigtige svar....

Accepteret svar
Fra : fitphone

Modtaget 310 point
Dato : 26-06-13 09:53

Hej Engparken!

Der er lidt flere muligheder hvorfor det ikke virker.

Start med at se om du har slået 4G til under:

Indstillinger -> Generelt -> Mobil -> Slå LTE til

Hvis det stadig ikke virker bør du sikre du har et abonnement med 4G. Det er ikke alle selskaber der tilbyder 4G og det er heller ikke alle abonnementer der har aktiveret 4G. Men det kan du se på din teleudbyders hjemmeside. Alle de store TDC, Telia, 3, og Telenor har som udgangspunkt 4G.

Det kan også være at dit SIM-kort ikke kan håndtere 4G, men eftersom det er en iPhone 5 med Nano-SIM bør dette ikke være et issue (med mindre du evt. selv har klippet det til, så kan det være et potentielt problem).

Endelig kan det også være du blot er i et område hvor du ikke har dækning - men det kan du kontrollere ved at kigge på teleselskabet dækningskort.

Mvh.
fitphone

http://fitphone.dk

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 26-06-13 10:37

Rom blev ikke bygget på een dag.

Kan den ikke finde et signal hopper den ned på 3G, og yderligere et trin ned hvis det heller ikke lykkes, der står så ikke 2G i statuslinien men H, dette sidste trin er stort set den samme prototkol som samtaler og sms.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 26-06-13 11:50

Er der ikke noget med at Iphone kun understøtter den ene type af 4g ? Og nogle teleselskaber er igang med konvertering?

Kommentar
Fra : fitphone

Dato : 26-06-13 11:54

@rotw

Du har fuldstændig ret. TDCs netværk giver ikke adgang til 4G til iPhone 5!

Mvh. fitphone

http://fitphone.dk

Kommentar
Fra : engparken

Dato : 26-06-13 12:10

Hej
Det selskab jeg har er call me og det har 4g

Kommentar
Fra : fitphone

Dato : 26-06-13 15:47

@engparken

Hvis du har de korrekte indstillinger, du har et "originalt" SIM-kort, og du er i et område hvor der bør være Telia 4G dækning (det netværk Call me benytter) - så burde du have 4G dækning, og der burde stå LTE oppe til venstre i dit display i stedet for 3G.

Hvis du stadig ikke har det så prøv at sluk og tænd telefonen, og se om det hjælper. Er der stadig ikke succes må du ringe til deres kundeservice og høre hvorfor det ikke virker - det kan være en forkert indstilling i systemerne). Call me kundeservice: 43 66 90 90

Håber det hjælper,

Mvh. fitphone

http://fitphone.dk

Godkendelse af svar
Fra : engparken

Dato : 05-07-13 05:25

Tak for svaret fitphone.

Kommentar
Fra : fitphone

Dato : 05-07-13 09:51

@engparken

Det var så lidt, håber du fik det til at virke