/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Hjælp til spørgeskema-vind kinobilletter
Fra : Nvaage
Vist : 586 gange
20 point
Dato : 25-06-13 11:24

Hej,

Vil du vinde 2 billeter til biffen + popcorn og samtidigt hjælpe 2 studerende med vores speciale?

Så udfyld venligst denne:
https://www.survey-xact.dk/LinkCollector?key=ZEAWX5NFCK9J

Det burde ikke tage mere end 10 minutter, og der er lidt billeder undervejs så du ikke helt falder i søvn ;).

På forhånd tak for hjælpen.

Mvh
Nikolas

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 25-06-13 12:01

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 25-06-13 12:25

Prøv med vennerne på Facebook...

Kommentar
Fra : poten

Dato : 25-06-13 12:27
Kommentar
Fra : Nvaage

Dato : 25-06-13 12:38

Marken84: Tak for forslaget, vi har dog allerede været igennem vores FB netværk og det er netop derfor vi nu prøver os herinde.

Poten: Tak for linket. Jeg tænker dog det ikke er helt relevant for os, da vi ikke specifict søger råd om hvordan et spørgeskema udfærdiges, men blot efter respondenter.

Til alle:
Jeg lagde bevidst tråden under "Small Talk" fordi jeg gik ud fra folk der kiggede i sådan forum ikke ville blive stødt af et spørgeskema fra et par studerende. Såfremt tråden/spørgsmålet er placeret forkert vil jeg bestemt ikke have noget imod at en administrator rykker/sletter den. Ellers skal det være jeg fuldstændig frit stillet ikke at svare .

God dag til alle.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 25-06-13 12:56

Det kan jo da også være I får nogle besvarelser, der er jo alle mulige og umulige mennesker på dette forum.

God fornøjelse med det.

Kommentar
Fra : Nvaage

Dato : 25-06-13 13:02

Sådan er det nok alle steder .

Tak skal du have - bliver spændende når vi kan gå igang med at analysisere resultaterne.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 25-06-13 13:13

Hold da lige op :-x

Sikke da nogle tåbelige spørgsmål og hvilke formuleringer - hvis du/I skal forestille at være studrende kunne jeg godt lide at vide hvad fisen det er i studerer, det kan umuligt være noget der ligger i nærheden af dansk retskrivning ihvertfald...

"Hvor godt tror du følgende beskriver Rolex ...
Slet ikke   Lidt   Noget   Relativt   Ganske godt   Nå   Særdeles godt
Ansvarlig (ned til jorden, stabile)
Aktiv (dynamisk, innovativt)
Aggressive (fed)
Simple (almindelige)
Emotional (romantisk, sentimental)"

"Hvordan ovenstående annonce (med George Clooney) påvirke din ...
Meget negativt   Negativt   Svagt negativt   Hverken   Svagt positivt   Positivt   Meget Positivt
Favorability mod Rolex
Evnen til at huske Rolex
Interessen for Rolex
Sandsynligheden for at anbefale Rolex til andre
Sandsynligheden for at købe et Rolex"

"There is Lavet indtastningsfejl, to be cigaretter, for Du can go forward."

Find nu farveblyanterne frem igen og lyt godt efter hvad børnehavelærerinden har at sige til dig!

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 25-06-13 13:15

Husk lige at spørge dansklæreren hvordan man staver til analysisere resultaterne

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 25-06-13 13:28

marken84 og mig-selv er vist ikke i deres bedste humør i dag, de har sikkert deres grunde til de besynderlige kommentarer.

Jeg synes det er fint at bede folk om at besvare, jeg vil gøre det i aften, når jeg har tid.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 25-06-13 13:33

Citat
Jeg synes det er fint at bede folk om at besvare, jeg vil gøre det i aften, når jeg har tid.

Det er da en rigtig god idé fun2...

Hvis du læser hvad der er skrevet, vil du se det overhovedet ikke har noget med humør at gøre.
Det har i høj grad noget at gøre med der er én/nogen der forestiller at lave en undersøgelse, men at det er så latterligt lavet, at et børnehavebarn kan gøre det mere kløgtigt...

Kommentar
Fra : Nvaage

Dato : 25-06-13 13:40

fun2:
Mange tak for din hjælp!

Jeg må indrømme at jeg heller ikke helt forstår marken84's ret så negative indlæg. Selvom det måske ville være på sin plads at kritisere min dansk retstavning (særligt kommaer), forstår jeg ikke helt kritikken - spørgeskemaet er jo på engelsk og ikke dansk!? Desuden kan vi vidst alle komme til at lave stavefejl hist og her - eller er "studrende" en ny måde at skrive "studerende" på marken84?

marken84:
Til infor kan jeg fortælle at vi læser markedsføring på CBS (Copenhagen Business School) og de spørgsmål og skala'er du henviser til, har vi taget fra tidligere (og anerkendte) markedsføringsundersøgelser - at de så lyder lidt kejtede og at man egentlig ikke kan stille det helt op sådan her vil jeg give dig fuldkommen ret i.

Jeg syntes du har været lidt hurtigt ude med riven, hvilket der (som fun2 siger) sikkert er en grund til - i så fald håber jeg din dag vender og bliver bedre .

Kommentar
Fra : Nvaage

Dato : 25-06-13 13:47

marken84: Nu kender jeg ikke lige din uddannelsesmæssige baggrund, men såfremt du har konstruktive forslag til hvordan vi kunne havde lavet spørgeskemaet på bedre vis, vil jeg reelt være meget interesseret i at høre dem. Vi har jo f.eks. bevidst udladet at have en "ved ikke" svar alternativ, men der er måske en anden måde vi kunne havde gjort det, som vi så kan skrive i opgaven at vi nu har fundet ud af.

Kommentar
Fra : Nvaage

Dato : 25-06-13 13:59

marken84:
Ved eftertanke tror jeg godt jeg ved hvad der er sket - kan det tænkes at du uden at havde lagt mærke til det har brugt "Google Translate" til at oversætte hele vores spørgeskema til engelsk? I så fald kan jeg garantere at synet ikke vil havde været kønt .

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 25-06-13 14:00

Citat
Det burde ikke tage mere end 10 minutter, og der er lidt billeder undervejs så du ikke helt falder i søvn ;).

Citat
at vi læser markedsføring på CBS (Copenhagen Business School)

Håber i selv betaler - ellers må det vel være spild af skatte ydernes penge.

Kommentar
Fra : Nvaage

Dato : 25-06-13 14:06

mig-selv: Jeg tror også du er "kommet til" at oversætte vores spørgeskema via google translate til dansk. Bemærk at vores spørgeskema altså er på engelsk!
Såfremt også du har nogle kosntruktive tips og tricks til hvordan vi kunne havde gjort det bedre vil jeg gerne opfordre dig til at skrive dem her - så min uddannelse måske ikke helt er "spild af skatte ydernes penge" (der er foresten ikke mellemrum i 'skatteydernes').

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 25-06-13 14:43

Citat
. Vi har jo f.eks. bevidst udladet at have en "ved ikke" svar alternativ,

Det gør jo spørgsmålene ledende, så det er nok meget godt at I ikke er jurastuderende

En anden god gang bør I bruge "I tvivl"......."Ved ikke" er fordummende.

I mange spørgeskemaer mangler der faktisk også valget "Ingen relevans".

Kommentar
Fra : Nvaage

Dato : 25-06-13 14:56

Hej LuffeA:
Tak for dit input. Jeg vil dog ikke sige at det direkte gør spørsgmålene ledende, men derimod at det tvinger respondenterne til at træffe et valg, som man så kan argumentere hvorvidt de reelt kan stå inde for eller ej. Her støtter vi os så op ad en del af de marketing researchere som er oppe i tiden, der argumenterer for at det kan respondenterne faktisk (omend kun ubevidst). Under alle omstændigheder er det noget vi har diskuteret indbyrdes, men da det er praksis i vores (marketing) verden og fordi vores vejleder rådede os til det, valgte vi at gøre således.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 25-06-13 15:04

Citat
Selvom det måske ville være på sin plads at kritisere min dansk retstavning (særligt kommaer), forstår jeg ikke helt kritikken

Jeg har nu aldrig påstået at jeg har nogen særlig uddannelse at prale med, samt du forstod vel meningen med det skrevne.
Men bortset fra dét, hvem i alverden gider se på eller for den sags skyld udfylde en undersøgelse om 3 personer der rager vedkommende et vist sted, jeg gør ikke.

Kommentar
Fra : Nvaage

Dato : 25-06-13 15:24

Mig-selv:
Ingen af mine kommenarer (bortset fra den fra kl. 14:06) har sådan set været rettet mod dig, men derimod mod marken84...

Du hentyder derimod til at min uddannelse har været "spild af skatte ydernes penge" fordi du ikke mener mit engelske spørgeskema er så imponerende efter at google translate er blevet bedt om at maltraktere det! Er det så virkelig min uddannelse der fejler, eller måske du (og marken84) hellere burde lade være med at stole så blindt på google translate'eren ..

Dine sidste 2 sætninger er simpelthen for ukonstruktive til at kommentere.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 25-06-13 16:05

Jeg har udfyldt spørgeskemaet, men det tog under et halvt minut, og jeg så ikke nogle billeder - udover en Rolex-reklame - så jeg har nok gjort det forkert.

Jeg svarede, at jeg kendte Rolex "Very well" og "Not at all" til de øvrige tre. På spørgsmålet om hvor godt de matchede Rolex-brandet, svarede jeg derfor "relatively"" - nærmere kunne jeg ikke komme det. Og på spørgsmålet om min interesse i dem, svarede jeg "Not at all" til dem alle fire.

Skulle der være mere?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 25-06-13 16:07

Citat
Her støtter vi os så op ad en del af de marketing researchere som er oppe i tiden, der argumenterer for at det kan respondenterne faktisk (omend kun ubevidst). Under alle omstændigheder er det noget vi har diskuteret indbyrdes, men da det er praksis i vores (marketing) verden og fordi vores vejleder rådede os til det, valgte vi at gøre således.

Hvilket tydeligt beviser at marketing er benhårdt.

Du skal se på dem der svarer som potentielle kunder til Rolex eller en af de andre mærker, og en kunde er en der er i tvivl, og skal have lov til at være i tvivl når han ser de forskellige valgmuligheder, bliver han udsat for et pres der er S/H forsvinder han.

Kommentar
Fra : Nvaage

Dato : 25-06-13 16:10

Hej Rellom:
Nej det er der faktisk ikke. Eller rettere - spørgeskemaet er længere, men vi har valgt automatisk at sortere dem fra der ikke kender hverken Hugh Grant eller George Clooney, da andet ikke helt vil give mening, eftersom spørgeskemaet meget handler om dem. Uanset, så mange tak for din hjælp!

Kommentar
Fra : Nvaage

Dato : 25-06-13 16:19

LuffeA:
Jeg forstår fuldt ud hvad du skriver og vil på ingenmåde sige jeg er uenig. Dog vil jeg nævne at mange, indenfor vores fag, argumenterer for at folk ubevidst godt ved hvad de foretrækker, og ved at undlade en "intet svar" kategori prøver man netop at inddrage deres ubevidste holdning. Så det er ihvertfald en af de antagelser vores undersøgelse bygger på, hvilket vi vil sørge for at gøre senere i opgaven.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 25-06-13 16:21

Fuldstændig latterligt at kalde en afskrift fra en Rolex reklame for en opgave til markedsføring på CBS (Copenhagen Business School) - kom lige ind i kampen!

Kommentar
Fra : Nvaage

Dato : 25-06-13 16:48

Kære 'marken84':
De reklamer vi viser er ikke afskrift - men nogle vi selv hurtigt har bikset sammen i photoshop. Jeg forstår derudover ikke hvorfor du mener vores spørgeskema er "latterlig" - du ved jo end ikke hvad det er vi prøver at undersøge! Men nu leger jeg med, hvad ville så ikke være latterlig? Jeg venter spænt på dit input , omend jeg ikke forventer meget af dig.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-06-13 17:13

Aage - du lyder som en af de sædvanlige, som prøver at "mopse" sig i gennem et salg.
Her er vist firmaet som står bag https://www.survey-xact.dk

Kommentar
Fra : Nvaage

Dato : 25-06-13 17:29

Til Eyvind:
Er lidt usikker på om det reelt er mig du hentyder til når du skriver "Aage", da dette hverken er mit navn eller brugernavn... men det er det jo nok, jeg må nok bare erkende at tonen herinde desværre er ret så hård, hånlig og nedladende.

Jeg prøver skam ikke at sælge nogen noget, om 5-10 stykker ekstra svarer på vores spørgeskema er helt sikkert ikke det der bliver afgørende for vores opgave. Jeg lagde blot linket op i tilfælde af der var et par venlige sjæle, som var interesserede i at hjælpe et par studerende med deres speciale og så måske selv vinde et par billetter til biffen. Da jeg så bliver "angrebet" prøver jeg så stille og roligt jeg kan at redegøre mig.

Det ville godtnok være en mærkelig form for reklame hvis Randbøll begyndte at markedsføre deres produkter ved at slå ting op på diverse fora. Survey Exact er det standard halløj program vi studerende kan bruge gennem CBS:
http://www.cbs.dk/bibliotek/databaser/surveyxact

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 25-06-13 19:43

Citat
hverken Hugh Grant eller George Clooney, da andet

Var der ikke 3 eller?
Citat
forstår derudover ikke hvorfor du mener vores spørgeskema er "latterlig"

SKATTE-FAR, skal man virkelig betale for det DÈ nu om dage laver på den skole.
Får vi at vide hvem der egentlig VANDT - nej.

Citat
men nogle vi selv hurtigt har bikset sammen i photoshop

Kan sgu ikke se billeder/ af andet et par kendte og en 'for mig' ukendt person, som i sikker gerne vil have bliver mere kendt herinde?

Lav en bedre 'reklame' eller brug tiden på samme, i skolen - istedet for at svare herinde.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 25-06-13 19:47
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 25-06-13 19:48

Kommentar
Fra : Nvaage

Dato : 25-06-13 20:17

På alle andre fora vi har skrevet har vores spørgeskema været tanske fint modtaget...

Så kære trold - denne er til dig;)

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 26-06-13 00:20

Det var jo tanske flot så er alle vel glaje

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 26-06-13 10:23

Underholdningsværdien er stigende....

Kommentar
Fra : Nvaage

Dato : 26-06-13 10:54

Og intelligensen faldende ...

Tak til de der har taget sig tid til at udfylde survey'en.

Ha' det godt...

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 26-06-13 11:58

Ja intetigensensen er åbenbart faldet helt i bund når du kan finde på at skrive:

Mærkelig form for humor du har...
Fra : Nvaage

Dato : 26-06-13 10:55
Hej hej...

Svar Fra : marken84

Dato : 26-06-13 11:55

Det er sandelig ikke humor, det er ganske alvorligt ment!

Kommentar
Fra : Nvaage

Dato : 26-06-13 12:40

Hvis de argumenter du har lagt for dagen tidligere har været i ramme alvor er det både skræmmende og sørgeligt... Uanset så har jeg ikke lyst til at fortsætte det her og har derfor blacklistet dig (marken84) - hvis du har behov for at oprette en tråd for at svine den handling (som jeg kan se du har gjort tidligere) så gør da endelig det.

Tak til alle der har hjulpet .

Annuller spørgsmålet
Fra : Nvaage

Dato : 29-06-13 23:22

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål