/ Forside/ Interesser / Rejser / Camping / Spørgsmål
10  ans 800
moover
Fra : sigfrid
Vist : 851 gange
300 point
Dato : 22-06-13 16:32

Hej Campister.
Jeg har en powrmoover boks + fjernbetjening,men kan ikke få forbindelse mellem dem og ved ikke om det er boksen eller fjernbetjeningen der er galt med,sætter jeg ledning imellem virke det fint,nogen der har haft samme problem med moovere?
V.H Sigfrid.

Kommentar
Fra : prosat

Dato : 22-06-13 19:09

Har du prøvet at resætte den, der må være en brugsanvisning hvor der står noget om at resat, har prøvet med min mover at det der skulle til at få det til at spille igen var en gang resat.

mvh
Kurt

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-06-13 20:15

Som andre fjernbetjæninger skal de to aparater måske lige parres (står nok i vejledningen)

Kommentar
Fra : transor

Dato : 22-06-13 20:27

Mest sandsynlige fejl er fjernbetjeningen. Tag batteriet ud check og det kan give spænding og strøm med en batteritester, eller sæt bare friske i.
Undertiden er bare det at tage batteri fra et stykke tid nok til at resette den. Derefter prøver du en ny parring jvf brugsanvisningen.
Hvis du ikke kan læse eller forstå den er det forhandlerens problem.
Nogle brugsanvisninger er så elendigt oversat eller skreet at det er rent nonsens.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 150 point
Dato : 22-06-13 20:33

Som regel skal man ved parring > tænde modtageren > trykke på en lille knap / hul og så aktivere fjernbetjeningen.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-06-13 20:37

Hvis det er denne du har - så hent og skriv den ud og tag den med til campingvognen

http://www.powrwheel.dk/index_htm_files/PM-Ny-styreboks-brugervejledning.pdf

”.Omkodning til ny fjernbetjening
Fjernbetjeningen skal være slukket! Brug den medfølgende plastiknål til at aktivere
søgeknappen igennem hullet i styreboksens overside. Tænd nu for fjernbetjeningen og
denne vil automatisk finde styreboksen og synkronisere signalet. Nålen er placeret under
låget på styreboksen og skal klippes af forsigtigt.
Sikkerhed
Styreboksen slår automatisk fra hvis en af følgende ting indtræffer:
• Overophedning af motorer
• Batteriets spænding er under 12V når moveren ikke er i drift
• Batteriets spænding er under 10V når moveren er i drift
Nødkabel bruges kun hvis 9V batteriet i fjernbetjeningen løber tør for strøm. Fjern 9V
batteriet inden brug af nødkabel. Nødkablet må ikke permanent sidde i boksen, da denne
så ikke vil modtage signalet.

Kommentar
Fra : sigfrid

Dato : 23-06-13 08:15

Har desværre ingen vejledning på den,men vil lige prøve resat som i foreslår,hvis jeg kan finde en kontakt eller hul.Nej Eyvind den er ikke magen til den, som du har sat ind.
V.H Sigfrid.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-06-13 11:31

Så må du lige se hvad den præcis hedder, så vi kan hjælpe med at finde den.

Kommentar
Fra : sigfrid

Dato : 23-06-13 14:45

Hej Eyvind.
Den ligner den du har satind bare i en ældre udgave har taget dækslet af og der er en knap.
Har tænt for strømmen og trykket på knappen tænt for fjernbetjeningen,men virke ikke og nu virker den heller ikke med ledning.Syntes ikke jeg kan se hvad den hedder,andet end at der står powrmoover på dækslet.

Kommentar
Fra : sigfrid

Dato : 24-06-13 08:44

Nu har jeg fået fjernbetjeningen med ledning til at virke igen,hvordan ved jeg ikke.Jeg kommer nok til at leve med lednings styret movere.Kan ikke betale sig at koste det helt store da det er nogen gammel sager. V.H Sigfrid.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 24-06-13 10:57

Er du sikker på at batteriet i campingvognen er godt og fuldt opladet.

Brug et nogenlunde præcist voltmeter. De fra supermarkedet til ca 100 kr duer ikke til formålet. Spændingen skal være mindst 12,5 V når batteriet har ståetkun med svag belastning ca 1 døgn uden oplader tilsluttet.

Kommentar
Fra : sigfrid

Dato : 24-06-13 11:15

Har lige fået nyt batteri og er helt opladet.
V.H Sigfrid.

Godkendelse af svar
Fra : sigfrid

Dato : 27-06-13 09:25

Tak for svaret Eyvind.
Tak for at prøve på at hjælpe allesammen.Det bliver så en lednings ført moover.
V.H Sigfrid.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-06-13 09:50

Ok - men på nogle fjernbetjeninger skal sender og modtager settes op sådan:
Hold knappen på modtageren nede i 3 sekunder og aktiver så en af senderknapperne.
Men det kan være forskelligt, på diverse udstyr.